|
کدخبر: 91371

معلمی که مدافع سلامت مردم شد

معلم حق‌التدریس کلاس اول دبستان است در کنار تدریس مجازی، این روزها برای کمک به مردم آستین‌های همت را بالا زده و با دوخت ماسک آن را رایگان توزیع می‌کند.

گسترش نیوز - "شیما" یکی از معلمان حق‌التدریس است آن هم اول دبستان در کنار تدریس مجازی برای دانش‌آموزان دبستانی‌‌اش این روزها که مردم به کمک نیاز دارند آستین‌های همت را بالازده و به کار دوخت ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم وارد شده است.

شیما سخرائی معلم ساکن سوسنگرد است که این روزها علاوه بر تدریس مجازی اقدام به تولید ماسک و توزیع رایگان آن می‌کند، می‌گوید که چند روز قبل از عید برای پیگیری کاری به اهواز رفت چون به ماسک احتیاج داشت به چند داروخانه می‌رود اما خبری از ماسک نبود.

همین ماجرا باعث می‌شود این معلم که کارگاه خیاطی هم دارد به فکر دوخت ماسک بیفتد و با همراهی خواهرش این کار رقم می‌خورد.

سخرائی در اینباره می‌گوید: برای تهیه پارچه مخصوص دوخت ماسک به بازار رفتم متاسفانه پارچه را هم احتکار کرده بودند و توانستم مقداری پارچه بخرم، ۵ ساعت هم دنبال کش بودم که در نهایت توانستم دو کیلو کش برای دوخت ماسک بخرم، این مقدار هر چند کم بود اما برای شروع کار مناسب بود و در روز نخست با همراهی خواهرم ۲۸۰ ماسک دوختیم.

این معلم هر روز صبح ساعت ۵.۳۰ بیدار می‌شود و محتوای مورد نیاز برای تدریس آنلاین را آماده می‌کند و کلاس درس مجازی اش از ساعت ۷.۳۰ صبح تا ۱۱ برگزار می‌شود، پس از آن نیز به سراغ دوخت ماسک می‌رود و تا ساعت ۱۷.۳۰ مشغول تولید ماسک است.

او می‌گوید: وقتی پارچه‌ تمام شد با بسیج دانش‌آموزی تماس گرفتم و آنها پارچه لازم را در اختیار من گذاشتند، اطلاعیه‌‌ای هم دادم تا افراد علاقه‌مند به صورت جهادی برای تولید ماسک با ما همراهی کنند که هم اکنون دوازده نفر مشغول به دوخت ماسک هستیم.

همه ما در‌ راه رضایت خدا و سلامت مردم بدون هیچ دستمزدی مشغول دوخت ماسک هستیم، کارگاه و کل تجهیزات آن، هزینه آب و برق و اجاره فضا با بنده است و استهلاک چرخ‌های خیاطی‌ام را هم فدای سلامت مردم می‌کنم.

مواد اولیه دوخت ماسک را سپاه در اختیار قرار می‌دهد و روزانه هزارماسک تولید می‌کنیم و در اختیار سپاه می‌گذاریم که آنها را ابتدا بهداشتی و استریل می‌کنند و بعد بین بیمارستانها و مستضعفان توزیع می‌کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر