|
کدخبر: 91304

مدارس و دانشگاه‌ها تا ۲۰ فروردین تعطیل است

سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که در روز طبیعت به تفرجگاه‌ها نروند و تردد درون شهری و بین‌شهری نداشته باشند و تاکید کرد: اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

گسترش‌نیوز: دکتر کیانوش جهانپور امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای اخیر در فاز مدیریت‌شده بیماری قرار داریم، گفت: این مدیریت به جز مشارکت جمعی و پذیرش عملی و تلاش مردم در کنار اقدامات و مداخلات حاکمیتی از جمله هماهنگی و حمایت بین‌بخشی گسترده و شاید مثال‌زنی که در تمام هفته‌های اخیر وجود داشت، ‌میسر نبود.

وی افزود: ما امروز شاهد همکاری تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه‌ها و قوای مختلف اعم از قوای مسلح، نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه، دادستان‌ها در استان‌های مختلف و... هستیم. در عین حال با توجه به اینکه در روزهای پایانی نوروز قرار داریم و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی و وضع مقررات برای اعمال محدودیت‌های بین‌شهری و درون‌شهری در برخی مناطق و عدم حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی در سراسر کشور به وجود آمده است که ما را در امتداد این مسیر و مدیریت این بیماری و مهار آن در هفته‌های آتی کمک می‌کند.

جهانپور با بیان اینکه عمده مردم همراهی داشتند و با خودمراقبتی از حضور در تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری خواهند کرد، گفت: امسال نوروزی مشابه سال‌های قبل نداشتیم و قطعا روز طبیعت امسال هم مانند سال‌های قبل نخواهد بود. اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

وی درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت: تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی تا این تاریخ تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری و یا بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر