|
کدخبر: 91205

پاسخ مثبت ۱۰ بیما کرونا به یک داروی گیاهی جدید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انجام تحقیقات برای کشف دارو ضد کرونا در اهواز گفت: این دارو در آزمایشات اولیه مثبت بوده و نتایج قطعی به زودی منتشر می‌شود.

گسترش‌نیوز: منصور امین اظهار داشت: ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته و پیچیده‌ای است و تاکنون هیچ درمان قطعی برای آن در دنیا کشف نشده است.

وی افزود: در کنار مجاهدت‌های کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، پژوهشگران علوم پزشکی اهواز نیز در مراکز تحقیقاتی شبانه‌روز در تلاش هستند تا بتوانند داروی برای درمان این بیماری به جامعه عرضه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره تحقیقات برای کشف داروی جدید ضد کرونا با پایه گیاهی در اهواز اظهار داشت: تحقیقات برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، با یک فلاونویید استخراج شده از گیاه در بیمارستان رازی اهواز با مجوز معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شده است.

وی با امیدوار بخش بودن نتایج اولیه این دارو گفت: این دارو برای درمان ۵ بیماری ویروسی به خوبی جواب داده است و شواهد اولیه نشان دهنده تاثیر خوب این دارو در درمان بیماری کووید ۱۹ است.

امین با اظهار امیدواری درباره اثربخش بودن این دارو گفت: آزمایشات همچنان ادامه دارد و امیدواریم بقیه بیماران که در این طرح در نظر گرفته شده‌اند، جواب مناسبی به این داروی گیاهی بدهند.

وی ادامه داد: این دارو تا کنون روی ده بیمار کرونایی با موفقیت آزمایش شده است. امیدواریم بقیه بیماران هم به این دارو واکنش مثبت نشان دهند. در صورت مثبت بودن نتایج درمان و تاییدات وزارت بهداشت می‌توانیم نتایج این آزمایش را برای همه بیماران کرونایی تعمیم دهیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر