|
کدخبر: 87273

شیوه استخدام دانشگاه فرهنگیان + جزئیات

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان، یک دانشگاه مأموریت‌گراست و دانشجوی دانشگاه فرهنگیان متعهد به خدمت است.

گسترش‌نیوز: رمضان نیری اظهار کرد: این مجموعه یک دانشگاه مأموریت‌گراست و برای آموزش و پرورش نیرو تربیت می‌کند، بنابراین دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از ابتدای ورود خود به دانشگاه یک کارمند است. زمانی که دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان قبول می‌شوند، ردیف استخدامی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین زمانی که دانشجو وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود بسیار متفاوت است با دانشجویی که وارد دانشگاه‌های دیگر می‌شود. وزارت آموزش و پرورش بنا به نیازهایی که دارد و از حیث معلم و پیگیری‌هایی که تاکنون انجام داده، سازمان استخدامی کشور، ردیف استخدامی به آن می‌دهد و این مجموعه براساس ردیف استخدامی که دارد، این ردیف را میان دانشجویان در رشته‌ها و جنسیت‌ها توزیع می‌کند.

وی عنوان کرد: همانطور که گفته شد، به محض اینکه دانشجویان قبول می‌شوند، ردیف استخدامی برای آنها منظور شده و کد پرسنلی صادر می‌شود و رسماً کارمند می‌شوند و در همان منطقه خدمتی که قرار است مشغول به کار شوند، استخدام می‌شوند و در واقع حکم برای‌شان صادر می‌شود. به دلیل اینکه کارمند هستند آن سرانه‌ها و تسهیلاتی که مربوط به وزارت علوم است برای سایر دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان و نیز مواردی از این قبیل، تعلق نمی‌گیرد زیرا کارمند هستند و از دولت حقوق می‌گیرند.

نیری با بیان اینکه « عده‌ای از دانشجویان می‌گویند نباید از حقوق آنها کم شود»، افزود: از ابتدا بخشی از پرداختی‌هایی که به دانشجویان داده می‌شد، صرف هزینه‌های اسکان، غذا، بهداشت و رفاه آنها صورت می‌گرفت که بسیار ناچیز است. آموزش و پرورش مبلغی را از حقوق آنها کسر و به حساب خزانه منتقل می‌کند و در نهایت به دانشگاه فرهنگیان برمی‌گردد و صرف هزینه‌های دانشگاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری صورت می‌گیرد و مسئله‌ای نیست که استان بتواند در آن دخل و تصرفی داشته باشد. ما مجری قوانین و ضوابطی هستیم که ابلاغ می‌شود و انجام می‌دهیم. هر دانشجویی باید این سوال را از خود بپرسد که چرا برای ۱۸ واحد درس خواندن که در هفته سه تا چهار روز درگیر درس است، باید بابت این درس خواندن به او پول بدهیم. در پاسخ به این پرسش که چرا دانشجو باید از ابتدا ردیف استخدامی بگیرد باید گفت به جهت اینکه معلمی، شغل مقدسی است و انگیزه‌ای برای دانشجویان شود این حرکت انجام می‌شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اظهار کرد: ما اسکان دانشجویان را به صورت شبانه‌روزی قرار دادیم تا فعالیت‌های تربیتی انجام شود. کل هزینه‌های جاری دانشگاه در حوزه اسکان، مکان، فضا، انرژی، ماشین، بیمه، و... است. باید متذکر شد حرکتی که دانشجویان انجام می‌دهند ممکن است به ضرر خودشان تمام شود. اکنون فرض کنید که دانشجو بعد از چهار سال تحصیل، استخدام شود و این چهار سال جزو سابقه شغلی او به شمار می‌رود. بنابراین توصیه می‌کنم که به اینگونه مسائل دامن زده نشود چراکه ممکن است به دانشگاه و دانشجویان آسیب وارد کند و باید در این خصوص تحلیلی‌تر برخورد شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها