|
کدخبر: 87067

دیپورت چند مسافر مشکوک به کرونا از فرودگاه امام

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از دیپورت شدن چند مسافر مشکوک به ویروس کرونا خبر داد.

گسترش‌نیوز: وی گفت: با توجه به مانیتورینگ دوربین‌های حرارتی، چند مسافر مشکوک با تب بالا را پالایش کردیم و با تشخیص تیم مستقر بهداشت مرزی در فرودگاه، این مسافران دیپورت شدند و به کشور مبدأ بازگشتند.

علی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مبنی بر انتشار اخباری درباره عدم چک پزشکی مسافران پروازهای کانکشن در فرودگاه امام اظهارکرد: با توجه به نصب دوربین‌های حرارتی و غربال مسافرانی که دارای تب بالا هستند، دیگر نیازی نیست تست تب به صورت فرد به فرد از مسافران گرفته شود.

وی افزود: اگر مسافری با تشخیص دوربین‌های حرارتی دارای تب بالا غربال شود، سایر تست‌های مربوط به ویروس کرونا از آن مسافر گرفته می‌شود و تمام مسافران مشکوک از طریق این دوربین‌های حرارتی پالایش می‌شوند و آنها را از صف خارج می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از دیپورت شدن چند مسافر مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مانیتورینگ دوربین‌های حرارتی، چند مسافر مشکوک با تب بالا را پالایش کردیم و با تشخیص تیم مستقر بهداشت مرزی در فرودگاه، این مسافران دیپورت شدند و به کشور مبدأ بازگشتند.

کاشانی با تاکید بر اینکه هیچیک از کارمندان و کارکنان فرودگاه امام خمینی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیستند، گفت: خوشبختانه طی انجام تست‌های پزشکی مستمر و مداوم، هیچیک از کارکنان تاکنون مشکوک به کرونا نبودند و تست‌های احتیاطی انجام شده هم مثبت نبودند.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم بهداشت مرزی، از اواخر هفته گذشته یک تیم مجزای پزشکی هم در فرودگاه مستقر شدند و به صورت مستمر در حال چک کارمندان و کارکنان فرودگاه هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه دیگر گواهی سلامت برای مسافران خروجی از ایران صادر نمی‌شود، گفت: از آنجایی که پروازهای ایران و ترکیه لغو شده است، دیگر مسافری تبادل نمی‌شود که نیازی به صدور گواهی سلامت باشد. صدور گواهی سلامت باید با توافق وزارت بهداشت ایران و کشور مقصد انجام شود و با توجه به اینکه پروازها تعلیق شده‌اند، درحال‌حاضر گواهی سلامت برای مسافری صادر نمی‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر