|
کدخبر: 86690

برخورد با احتکارکنندگان ماسک‌های پزشکی

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد که کلیه احتکار‌کنندگان و گرانفروشان انواع ماسکهای پزشکی شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

گسترش‌‌نیوز: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ؛ اسماعیل مهدی پور اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای انواع ماسک­های پزشکی و به تبع آن سوء­استفاده ­های احتمالی برخی از عرضه­‌کنندگان و عوامل توزیع در عدم عرضه مکفی و فروش اقلام مذکور به قیمت­های غیرمتعارف، حسب هماهنگی­های بعمل آمده با سازمان غذا و دارو حداکثر نرخ فروش انواع ماسک سه لایه جراحی به تفکیک نرخ فروش کارخانه، فروش به مراکز درمانی از سوی عوامل توزیع و مصرف­‌کننده نهایی پس از تصویب در کمیسیون نرخ­گذاری مربوطه به کلیه واحدهای تولیدی ابلاغ گردید.

وی در ادامه اظهارکرد: واحدهای مذکور مکلف به رعایت سقف قیمت­­های مصوب تعیین شده و درج نرخ بر روی بسته­ بندی محصولات خود می‌باشند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ هرگونه ماسک و کالای پزشکی، ممنوع است، خاطر نشان کرد: درحال‌حاضر حداکثر نرخ فروش به مصرف­‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه، مطابق مصوبه کمیسیون نرخ­گذاری مربوطه ۴۱۰۰ ریال می‌­باشد و کلیه داروخانه ­ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف نرخ تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه می­ باشند.

اسماعیل مهدی پور، همچنین درباره آخرین وضعیت تامین ماسک در کشور، متذکر شد: به جهت ظرفیت امکان تامین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولید­کنندگان، درحال‌حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولید­کنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت می­ باشند، لذا از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری نمایند.

این مقام مسئول، در خصوص گرانفروشی انواع ماسکهای پزشکی اعلام داشت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از انواع ماسک برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع ­کنندگان و عرضه­ کنندگانی که با سوء­استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می­ نمایند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت.

او از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، احتکار و عدم درج نرخ در این زمینه شکایات خود را به شماره ۱۲۴ اعلام نمایند.

وی ضمن هشدار مجدد به محتکران و گرانفروشان ماسکهای پزشکی یادآور شد ؛ به جهت جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در تأمین و فرآیند توزیع و همچنین احتکار انواع ماسک­های تولید داخل، رصد و پایش مستمر میزان توزیع و عرضه کلیه تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو انجام پذیرفته و فروش تامین­‌کنندگان صرفاً می­ بایست از طریق عوامل توزیع دارای مجوز انجام پذیرد.

مهدی پور همچنین افزود: کلیه داروخانه ­ها و عرضه ­کنندگان به منظور جلوگیری از سوء­استفاده­‌های احتمالی در عرضه ماسک­های تقلبی در بازار، مکلف گردیدند، از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها