|
کدخبر: 84609

صدور حکم جلب برای دشمن تهمینه میلانی + سند

شخصی که با توهین به هنرمندان به ویژه تهمینه میلانی در فضای مجازی حاشیه ساز شده بود با دستور جلب سیار در خصوص اتهامات متعدد مواجه شد.

گسترش‌نیوز: این مرد با نام مستعار افشین پرورش که طی پیگیری‌های قضایی مشخص شد نام اصلی‌اش م. پ. م است به دلیل متواری بودن و عدم حضور در مرجع قضایی دستور جلب سیارش صادر شد.

sanaddadgah.jpg

گالری نقاشی

چندی پیش در زمان برپایی گالری نقاشی تهمینه میلانی یکی از زنان سینماگر و سرشناس ایرانی رسانه‌ای شد و توجه اقشار مختلف، کارشناسان و حتی خبرنگاران فرهنگی را به خود جلب کرد.

درحالی که همه از ورود تهمینه میلانی به فضایی با هنر خاص و غیرسینمایی ابراز شگفتی می‌کردند وکارشناسان و اساتید بزرگ نقاشی از جمله دکتر عطالله امیدوار- معمار و کارشناس هنری- و محمد علی زارع -رئیس موزه هنرهای معاصر- که در بازدید از نمایشگاه، این اقدام هنری را قابل تحسین دانستند؛ تا این که نامبرده آغازگر حواشی بسیاری در این خصوص در فضای مجازی علیه تهمینه میلانی شد.

این شخص خود را در فضای مجازی به نام افشین پرورش معرفی می‌کرد و ادعا می‌کرد که تهمینه میلانی با استخدام چهار نقاش ناشناس به آنها سفارش نقاشی داده است و در ادامه همچنین ادعا کرد هیچ کدام از نقاشی‌های ارائه شده در نمایشگاه متعلق به شخص تهمینه میلانی نیست و توسط ایشان در خارج از کشور خریداری شده و فقط و صرفا ایشان زیر نقاشی‌ها را امضا کرده است.

جنجال رسانه ای

مقارن با انتشار این نوشته‌های کذب و بی‌اساس در فضای مجازی به جز یک مورد نقاشی از جنی ملیلی هاو که شباهتی با یکی از آثار تهمینه میلانی داشت، ناگهان یک جریان رسانه‌ای آغاز شد.

درحالی که در روزهای نخست فقط شباهت یک نقاشی مورد توجه قرار گرفت و نقاش مورد بحث، عنوان کرد که مشکلی با الهام گرفتن اثر خود از طرف تهمینه میلانی ندارد، اما رفته رفته و حتی بعد از پاسخگویی تهمینه میلانی که اذعان داشت چهار الی پنج اثر از چهل اثر خود را با الهام از دیگر نقاشان ترسیم کرده است و دربروشور نمایشگاه هم به آنها اشاره کرده است، حملات فرد مزبور در فضای مجازی ادامه یافت.

تهمینه میلانی همان زمان اعلام کرد که براساس نظر کارشناسان هنر این موضوع امری پذیرفته شده در دنیای هنر محسوب می‌شود که نقاشان از هنر یکدیگر الهام بگیرند. به عنوان مثال شخص می‌تواند از نقاشی نقاشان مورد نظر خود الهام گرفته، محتوا و مفهوم جدیدی ترسیم کند و امضای خود را ذیل آن بگذارد.

حتی می‌تواند با نقاشی از آثار برجسته‌ای چون مونالیزای داوینچی با گذاشتن یک گل بر سرش، اثر جدیدی خلق کند، که در عالم هنر این اثر، منتسب به آن شخص می‌شود.

به گفته ی کارشناسان زمانی به یک اثر کپی اطلاق می‌شود که عین اثر یک هنرمند کپی و امضای اصلی فرد نقاش هم ذیل آن قرار بگیرد و جعل شود، که چنین امری در نقاشی‌های ایشان صورت نگرفته است.

شکایت در دادسرا

در حالی که افشین پرورش با انتشار پست‌های متعدد در صفحه شخصی اش، به قصد ترور شخصیت تهمینه میلانی، اذعان داشت که شکایت تهمینه میلانی از او ناکام مانده است، براساس اظهارات وفاجو، وکیل میلانی پرونده‌ای علیه م.پ. م به اتهامات توهین، افترا و نشر اکاذیب در دادسرای منطقه یک مطرح شده است، که به دلیل عدم حضور و متواری بودن مشتکی عنه پرونده دستور جلب سیار ایشان توسط باقر بهرامی، دادیار دادسرای الهیه تهران صادر گردیده است.

منبع: رکنا

ارسال نظر