|
کدخبر: 82795

زمان اتمام پروژه منطقه یک آزادراه تهران - شمال

وزیر راه و شهرسازی، ۳۰ بهمن را مهلت پایانی عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال خواند و گفت: مسیر رفت منطقه دوم این آزادراه نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

گسترش‌نیوز: جلسه گزارش بهره‌برداری منطقه یک آزادراه تهران-شمال با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، نمایندگان دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و دستگاه‌های مشغول در این پروژه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، خیراله خادمی، معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال پرداخت و با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه کارشناسی، مدیریتی و بازدید از آزادراه در هفته‌های اخیر و بررسی نقطه‌نظرات مختلف، گفت: هماهنگی لازم با شرکت زیرساخت مخابرات و ارتباطات برای برقراری شبکه تلفن همراه در طول مسیر انجام شده و در این زمینه، بخشی از کار انجام گرفته و بخش دیگر در دست تکمیل است.

وی، با اشاره به این‌که تاکنون اتصال شبکه برق به میزان دو مگاوات در مسیر برقرار شده است، افزود: این میزان تا پیش از بهره‌برداری باید به پنج مگاوات برسد و لازم است شرکت برق منطقه‌ای، اقدامات لازم به این منظور را صورت دهد. روشنایی مسیر نیز تقریبا به اتمام رسیده و ساختمان‌های پیش‌ساخته پلیس، هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی در حال انجام است.

۳۰ بهمن؛ پایان عملیات اجرایی

خادمی، همچنین با بیان این‌که پیگیری و برگزاری جلسات با سازمان راهداری برای واگذاری وظایف نگهداری آزادراه به این سازمان، انجام شده است و سایر عملیات اجرایی نظیر سیستم تهویه تونل‌ها نیز در حال انجام است و ساختمان مرکز مدیریت آزادراه نیز، طبق قولی که داده شده است تا پایان ماه جاری تکمیل خواهد شد و آخرین عملیات اجرایی در این منطقه روز ۳۰ بهمن به اتمام می‌رسد.

تکمیل منطقه یک آزادراه نیازمند ۱۵۰ میلیاردتومان اعتبار

وی گفت: با توجه به برآوردهای انجام‌شده تکمیل عملیات نهایی منطقه یک، نیازمند حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و به همین خاطر از سازمان برنامه می‌خواهیم برای بهره‌برداری سریع‌تر از این پروژه خاص، تخصیص لازم را ابلاغ کند تا بتوانیم کار را پیش ببریم.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز پس از گزارش ارائه‌شده، با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید طبق جدول زمانبندی، نسبت به تعهدات خود در پروژه آزادراه تهران-شمال پایبند باشند، گفت: در خصوص ابلاغ تخصیص مورد نیاز، رایزنی‌های لازم با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و انتظار می‌رود، ابلاغ اعتبار مورد نیاز در روزهای آینده انجام شود. همچنین در گزارش به رئیس‌جمهور، موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی منطقه دوم آزادراه به مبلغ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان مطرح شد و امیدوارم با تامین این اعتبار، مسیر رفت، منطقه دوم آزادراه را نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

پروژه منطقه یک آزادراه یک مگاپروژه است

وی، پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال را به‌معنای واقعی، یک مگاپروژه خواند و افزود: درست است که این پروژه بیش از ۲۴ سال است که در حال ساخت است اما با همتی که بنیاد مستضعفان انجام داده و همدلی با وزارت راه و شهرسازی، اساس کاری که در این پروژه انجام شده از سال ۹۴ تاکنون بوده است و در این مدت، بهترین شرکت‌ها و پیمانکاران کشور در این پروژه، یک کار کم‌نظیر انجام داده‌اند. قطعه یک آزادراه تهران-شمال جزو مفاخر مهندسی و عمرانی کشور است و امیدواریم آن را به شایستگی به بهره‌برداری برسانیم و کام مردم را شیرین کنیم.

اسلامی با بیان اینکه کام مردم امسال به دلایل مختلفی تلخ شده است، عنوان کرد: باید کاری کنیم که افتتاح این پروژه به کام مردم شیرین شود و به دل آنها بنشیند.

وی با گلایه از بی‌توجهی برخی هنرمندان به پروژه‌های عمرانی عظیمی که در سال‌های اخیر در کشور ساخته شده است، گفت: برخی هنرمندان شناخته‌شده، کلیپ‌های هنری خود را فقط در محل پروژه‌های پیش از انقلاب تهیه می‌کنند، در حالی‌که ما در سال‌های اخیر، پروژه‌های بی‌نظیری در کشور ساخته و بهره‌برداری کرده‌ایم. برای مثال، بلندترین پل قوسی کشور را بعد از انقلاب در آزادراه اصفهان-شیراز ساخته‌ایم؛ اما برخی هنرمندان با ساخت کلیپ‌های خود در پروژه‌های پیش از انقلاب به پروژه‌های عظیم و بی‌نظیر پس از انقلاب بی‌توجهی می‌کنند و این اقدامات در فضای مجازی مردم را دلسرد می‌کند. بنابراین ضرورت دارد صدا و سیما پای کار بیاید و افتتاح این پروژه‌ها به‌خوبی پردازش شود تا به دل مردم بنشیند. در طول این پروژه نیز باید یک الگوی نوین از همکاری، همدلی و هماهنگی و اعمال مدیریت همه دستگاه‌ها را به مردم نشان دهیم تا ببینند که یک اتوبان پیشرفته هوشمند در دست ساخت داریم و از این طریق بتوانیم سایر اتوبان‌هایی که می‌سازیم را نیز در ذهن مردم ماندگار کنیم.

افتتاح ۱۶۰ کیلومتر آزادراه کنارگذر جنوب تهران در ابتدای سال آینده

وی با اشاره به این‌که در ماه‌های ابتدایی سال آینده ۱۶۰ کیلومتر آزادراه کنارگذر جنوب تهران را افتتاح می‌کنیم، افتتاح این حجم از اتوبان به‌صورت شش‌خطه را کار بزرگی خواند و گفت: این آزادراه، ترافیک عظیم غرب به شرق را عبور می‌دهد و بار بزرگی را اتوبان‌های البرز و تهران بر خواهد داشت و به آسایش مردم کمک شایانی می‌کند. این موارد خدمات بزرگی است که انجام می‌شود و نباید بگذاریم که برخی این اتفاقات را با سیاه‌نمایی با خاک یکسان کنند تا هیچ جلوه‌ای برای مردم نداشته باشد. اینها خدماتی است که برای مردم و کشور انجام می‌شود. بنابراین باید به خاطر داشته باشیم که متعهدانه و با یک انضباط دقیق و منظم این کار را انجام دهیم و رفتار دستگاه‌های خدماتی، نظیر، پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و راهداری نیز در این پروژه باید متفاوت باشد و یک خاطره شیرین برای مردم به ارمغان آوریم.

وی با بیان این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ایام پرترافیک نزدیک به نوروز افتتاح می‌شود و برخی برای طی مسیر و عده‌ای نیز برای دیدن اتوبان به این مسیر کشیده خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: پس از زیربار رفتن آزمایشی مسیر، منطقه یک آزادراه تا زمان افتتاح رسمی، هر هفته چند روز برای تردد مردم باز باشد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به دست‌اندرکاران پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال، تاکید کرد: ۳۰ بهمن‌ماه باید زمان آخرین روز عملیات اجرایی باشد و تمام نصبیات و تست‌ها باید تا آن روز انجام شود و هیچ مهلت دیگری نداریم. بنابراین ضروری است همه دستگاه‌ها نسبت به تعهدات خود و زمانبندی پروژه پایبند باشند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر