|
کدخبر: 82780

برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در سراسر کشور

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: هشتمین دوره نمایشگاه "مدرسه انقلاب" در بیش از ۳ هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: حسین تاریخی در آستانه یوم الله دهه فجر اظهار کرد: هشت سالی است که برنامه اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دهه فجر «مدرسه انقلاب» است که با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود.

namayeshgah-madrese.jpg

وی افزود: در مدرسه انقلاب مهم‌ترین اتفاق، این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایت‌گری انقلاب می‌کنند.

تاریخی با بیان اینکه نسل کنونی علاقه‌مند و پشتیبان انقلاب است، تصریح‌کرد: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه، نمایشگاه‌های مدرسه‌ای است که با موضوع گام دوم انقلاب و در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود.

وی عنوان‌کرد: امسال بیش از ۳ هزار مدرسه برای این نمایشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، تا ۱۲ بهمن نیز مدارس فرصت دارند برای این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

تاریخی با اشاره به بخش ویژه این نمایشگاه گفت: پویش کتابخوانی کتاب انقلاب امسال در بخش جنبی نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی برای نخستین بار در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود و این مسابقه با محوریت کتاب‌های حوزه نوجوان در حوزه انقلاب است که کتاب ۷ جلدی داستان‌های انقلاب به قلم محمدرضا سرشاری، آن مرد با باران می‌آید نوشته وجیهه سامانی، روایت یک عکس و باغ خرمالو از جمله این کتاب‌ها هستند و دانش‌آموزان در هر غرفه با توجه به محتوای آن به معرفی کتاب‌های مرتبط می‌پردازند و در بخش فروش، کتاب‌ها با تخفیف‌های ویژه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تاریخی خاطرنشان‌کرد: یکی از اهداف ما در این پویش ترویج فرهنگ کتابخوانی، به ویژه معرفی کتاب‌های جذاب بخش نوجوان در زمینه انقلاب اسلامی است همچنین چالش ۴۰ سال پیروزی و پاسخگویی به شبهات نیز از جمله موارد دیگری است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی گفت: روایت گری مهم‌ترین عنصر در مدرسه انقلاب است که توسط دانش آموزان اجرا می‌شود و راویان برگزیده استان‌ها در تیرماه ۱۳۹۹ دانش آموزان منتخب استا نها به یک رویداد ملی، تربیتی و تشکیلاتی با عنوان" راویان تمدن" دعوت خواهند شد.

دبیرکل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان به پخش برنامه مدرسه انقلاب در شبکه امید اشاره کرد و افزود: از ۱۱ بهمن این برنامه با نقش آفرینی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در شبکه امید پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها