|
کدخبر: 81991

ابهامات قانون استخدام حق‌التدریسی‌ها برطرف شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر گروه‌های ذکر شده در مصوبه استفساریه مجلس را استخدام کند، گفت: این مصوبه شامل نیروهای خرید خدمت آموزشی، حق‌التدریسی غیرمستمر، پیش‌دبستانی و همچنین آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی می‌شود.

گسترش‌نیوز: سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به مصوبه این هفته مجلس شورای اسلامی درباره استفساریه تبصره ۱۰ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: متأسفانه دولت با اجرای مصوبه پیشین مجلس در خصوص استخدام نیروهای حق التدریس مواف نبود و این مسئله خود را در تدوین آیین نامه اجرایی معلمان حق التدریس نشان داد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخی از نیروهای وزارت آموزش و پرورش سال‌ها است که مشغول به تدریس بوده ولی به صورت حق التحریر مشغول به کار هستند، افزود: قطعا نوع نگاه و کیفیت تدریس یک معلم استخدامی با یک معلم حق التدریس متفاوت است و مجلس در پی برداشتن این تبعیض است.

وی ادامه داد: دولت به بهانه‌های مختلف از جمله بار مالی و دلیل واهی پایین بودن سطح سواد برخی از این معلمان نسبت به استخدام آنها تعلل می‌کرد که با مصوبه مجلس دیگر راه برای جلوگیری از هرگونه اقدامی بسته شد.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: با تصویب این استفساریه، نیروهای خرید خدمت آموزشی، حق التدریسی غیر مستمر، پیش دبستانی و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی باید به استخدام وزارت آموزش و پرورش دربیایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: رأی قاطع نمایندگان در نشست این هفته مجلس نشان داد که نمایندگان توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی معلمان در این شرایط سخت اقتصادی دارند.

بر اساس مصوبه امروز این هفته نشست علنی مجلس، مشمولان تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله نیروهای خرید خدمات آموزشی حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ ۲۶ مهر سال ۹۱ و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر که با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ می‌شوند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها