|
کدخبر: 81913

دانش‌آموزان فعالیت رسانه‌ای را بیاموزند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: تقویت مباحث علمی نخستین و مهم‌ترین محوری است که انجمن‌های اسلامی در گام دوم مورد توجه قرار می‌دهند.

گسترش‌نیوز: حسین تاریخی روز چهارشنبه درباره محورهای گام دوم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهارکرد: دانش آموزان باید به یک منظومه فکری و تقویتی متناسب با ارزش‌های انقلاب مجهز شوند تا در یک تراز ویژه در انقلاب قرار گیرند که پشتوانه آن منظومه فکری و تربیتی است که در تشکل‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که عضو انجمن‌های اسلامی می‌شوند، دانش‌آموزان نخبه و با معدل بالا هستند، از این رو در یک شرایط علمی ویژه‌ای قرار دارند که تلاش می‌شود در گام دوم در مباحث علمی ارتقا یابند و چهره علمی کشور تقویت شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در این انجمن‌ها تلاش شده عرصه‌های فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گیرد. مباحث مربوط به اینترنت اشیا و بحث انرژی نو به عنوان پیشانی عرصه‌های فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی است.

تاریخی با بیان اینکه افزودن ابزارهای هنری به فعالیت‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین محورهای مد نظر انجمن اسلامی دانش‌آموزی است، گفت: تلاش شده در این دوره از ابزارهای هنری و ادبی مانند سرود، تئاتر استفاده شود.

وی تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های رسانه‌ای را ضروری دانست و یادآور شد: رسانه یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها در کشور و جهان است، دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که برای هر اقدام و کار، پیوست رسانه‌ای جدی داشته باشند.

انجمن اسلامی خودباوری دانش‌آموزان را تقویت می‌کند

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان همچنین اظهارکرد: مهم‌ترین اتفاقی که این اتحادیه سعی کرده در ۴۰ سال گذشته رقم بزند، انتقال انجام کارهای بزرگ به دانش‌آموزان با وجود سن کم آن است.

تاریخی افزود: انتقال حس اعتماد و خودباوری به دانش‌آموزان مهم‌ترین اتفاقی بود که تلاش شد در این ۴۰ سال انجام شود. تجربه هم نشان داده که هر کجا به دانش‌آموزان اعتماد و توان آنها بطور جدی باور شده، به شکل فوق العاده ظاهر شده‌اند.

وی یادآور شد: دانش آموزان در سنین پایین قرار دارند و به دلیل داشتن عنوان دانش‌آموز از آنها تنها توقع تحصیل می‌شود اما شاهد حضور این افراد در صحنه‌های مهم تاریخی بوده‌ایم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در دوران پیش از انقلاب، مبارزات انقلابی را پیش گرفتند. پس از انقلاب هم دانش‌آموزان در مبارزه با منافقین در میدان مدرسه و در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های جدی داشتند. شمار زیادی شهدای دانش آموز داشتیم که از انجمن‌های اسلامی به جبهه‌ها اعزام شدند و در جنگ تحمیلی ایفای نقش کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پس از جنگ تحمیلی در دوران سازندگی و اکنون در دوران جهاد اقتصادی نقش مهمی در امور کشور داشته‌اند. انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به دنبال آن است که برای حضور دانش آموزان در صحنه‌های مختلف تاریخ میدان گشایی کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی به کمبود منابع مالی و سخت افزاری در انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: انجمن‌های اسلامی در این سال‌ها مشکلات بسیاری داشته، اما شیرینی رشد و تجربه در مدرسه پشتوانه جدی دانش‌آموزان قرار گرفته است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خیمه انقلاب اسلامی در مدارس و محیط دانش آموزی کشور است. از سال ۱۳۴۳ شمسی- دانش آموزان غیرتمند زیر لوای انجمن‌های اسلامی با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) این تشکل حیات رسمی خود را برای «حراست از دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهت بخشیدن به فعالیت‌های صنفی دانش‌آموزان مسلمان و متعهد» آغاز کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی این تشکل پرچمدار اعزام نوجوانان داوطلب به جبهه‌های دفاع مقدس و مفتخر به تقدیم ۱۶ هزار لاله آسمانی به این نهضت مقدس شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها