|
کدخبر: 81781

اختصاصی گسترش‌نیوز:

ارائه ۵۳ خدمت در شهرداری هوشمند مشهد + جزییات

مدیر پروژه هوشمندسازی شهرداری مشهد گفت: در شهرداری هوشمند مشهد قرار است ۵۳ خدمت به مردم ارائه شود که این مسئله مزیت‌های زیادی دارد.

گسترش‌نیوز: شهرداری هوشمند برای نخستین بار در کشور در شهر مشهد راه‌اندازی شده است. استفاده از این سیستم فواید زیادی هم برای کارکنان شهرداری هم شهروندان دارد.

مجید پورحسین مدیر پروژه هوشمندسازی شهرداری مشهد در این رابطه گفت: شهرداری منطقه ۱۲ مشهد بحث شهرداری الکترونیک را از ۲۹ تیرماه امسال افتتاح کرد و عملا به نوعی کاهش مراجعات مردمی را در این منطقه داشتیم. این پروژه با هدف کاهش مراجعات، تسهیل در امور، نوبت‌دهی سیستم، بحث نظارت و پیگیری دقیق‌تر، کاهش حجم مراجعات و در نهایت افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان صورت گرفت.

poorhossein1.jpg

وی ادامه داد: چندین گام اجرایی در این زمینه مطرح بود که شامل بحث‌های زیرساختی و محیطی می‌شود. با همت معاونت برنامه‌ریزی و تیمی که در منطقه وجود داشت نیروهایی را برای بحث مشاوره گذاشتیم و تبلیغات محیطی نیز صورت گرفت تا ارباب‌رجوع حضور خود را در شهرداری کمتر کند. بنابراین شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از راه دور ارائه کنند تا پیگیری انجام شود. عملا حجم مراجعات مردمی حدود ۶۳ درصد کاهش پیدا کرد و میانگین پاسخگویی مراحل زمانی نیز کمتر شد. ۲۲ ساعت میانگین زمان پاسخگویی بود که بعد از راه‌اندازی پروژه شهرداری هوشمند این عدد به کمتر از ۱۳ ساعت رسید یعنی ۹ ساعت کاهش داشتیم.

پورحسین افزود: رضایت‌مندی قابل قبولی با انجام این پروژه ایجاد شد البته مردم نیز در ابتدا سوالات زیادی داشتند. با توجه به جمع شدن پروژه در این منطقه کارها به خوبی پیش رفت. در منطقه ۸ نیز شهرداری هوشمند با هدف خوبی پیگیری شده است. بعد از مناطق ۱۲ و ۸ سراغ منطقه ۱۰ می‌رویم و پس از آن نیز مناطق ۱۱، ۱، ۹ و ۱۷ خواهد بود. هر سیستمی که شروع می‌شود یک سری ایراداتی نیز دارد اما این مشکلات به صورت سیستمی و با انجام جلسات برطرف خواهد شد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه این کار برکات زیادی چه برای کارکنان و چه برای شهروندان داشته است. تعداد خدمات ۵۳ عدد است که کل خدمت‌های شهرداری را پوشش می‌دهد. این خدمات مربوط به امور شهری و غیر شهری مربوط می‌شود. روی ۴۶ فرآیند نیز به صورت صد در صد شهروندان می‌توان آن را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها