|
کدخبر: 81768

اختصاصی گسترش‌نیوز در گفت‌وگو با مدیر روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد:

نخستین شهرداری هوشمند در مشهد کلید خورد + جزئیات

مدیر روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد گفت: مشهد نخستین شهری است که در کشور بحث شهرداری هوشمند و الکترونیک در آن کلید خورده است.

گسترش‌نیوز: مشهد جزو نخستین شهرهایی است که به شهرداری هوشمند و الکترونیک مجهز شده است. این کار ابتدا به صورت پایلوت در منطقه ۱۲ اجرا شده و مزیت‌های مختلفی نیز هم برای کارکنان شهرداری و هم مردم این شهر دارد.

shahrdarinw1.jpg

علی باغدولابی به عنوان مدیر روبط عمومی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد گفت: خدمتی که شهرداری منطقه ارائه می‌دهد همگی به صورت الکترونیکی است و در سایت ثبت می‌شود. درخواست‌ها رصد می‌شوند که در چه مرحله‌ای است و چه پاسخ‌هایی داده شده است. این مزیت ترافیک را کمتر می‌کند ضمن این که فساد نیز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: مشهد ۱۳ منطقه است که در تقسیمات جدید به ۱۷ منطقه تبدیل می‌شود. منطقه ۱۲ نخستین منطقه‌ای است که به صورت پایلوت در آن شهرداری الکترونیک را اجرا کردیم. منطقه ۱۲ منطقه جدید و نوسازی است و علت این که این بخش را برای شهرداری الکترونیک انتخاب کردیم همین قضیه بود.. از ۲۹ ماه تیر شهرداری الکترونیک در این منطقه شروع شده و تقریبا از یک ماه پیش منطقه ۸ را شروع کردیم.

وی افزود: به دلیل این که یک سری از مسائل را در مناطق قدیمی نیز تست کنیم منطقه ۸ را که یک بافت قدیمی دارد انتخاب کردیم. در کشور و حتی خاورمیانه بحث شهرداری الکترونیک و هوشمند انجام نشده البته هفته پیش از تبریز و یک سری شهرهای دیگر برای بازدید آمده‌اند. مدت زمان پاسخگویی برای هر درخواست و مرحله یک گام می‌شود حدود ۱۳ ساعت خواهد بود. میانگین آن نسبت به قبل ۹ ساعت کم شده است.

مدیر روابط عمومی برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در پایان گفت: در شهرداری منطقه ۸ بازدیدهای هیات فنی را حذف کردیم و با توجه به نقشه هوایی جواب داده می‌شود. با استفاده از پهپاد نقشه‌برداری می‌کنیم که هر هفته نیز به روز می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها