|
کدخبر: 81304

وضعیت مدارس سیل‌زده سیستان و بلوچستان + عکس

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سیستان‌و‌بلوچستان درباره آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی ۵۶ مدرسه داریم که قبلا هم در نوبت تخریب و بازسازی بودند و اکنون باید این کار سریع‌تر انجام شود.

گسترش‌نیوز: حمیدرضا رخشانی افزود: این مدارس به لحاظ سنی، قدمت بالایی دارند و باید تخریب شوند. هرچند سیل مزید بر علت شده و باعث شده برای تخریب و نوسازی آماده شوند.

madrese-seil1.jpg

رخشانی با بیان اینکه برای ساختن ۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس به ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: همچنین ۲۸۵ مدرسه داریم که به تعمیرات جزئی با ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

وی ادامه داد: با توجه به سیلی که آمده و وارد کلاس و قسمت‌های اداری شده، بخشی از میز و صندلی و وسایل و ملزومات اداری خراب شدند و خساراتی به مجموعه این ۱۰ شهرستان وارد شده است. باید وزارت آموزش و پرورش تشکر کنیم. ۲۰ کامیون تجهیزات با ارزش ۳ میلیارد تومان ارسال کرده‌اند که از کامیونها از دیشب حرکت کرده و ملزومات به زودی به‌دست همکاران می‌رسد.

madrese-seil2.jpg

وی با بیان اینکه در مجموع۵۰ میلیارد تومان برای ساخت فضا و تامین تجهیزات نیاز است گفت: جامعه خیرین استانی و کشوری پای کار هستند و همراهی می‌کنند. یک تیم از خیرین وارد شده و تیم دیگر امروز وارد استان می‌شوند. اینها ۳۰ درصد این هزینه را تامین می‌کنند و مابقی را از دولت انتظار داریم کمک کند که یقینا دولت با توجه به شرایط و بحران ایجاد شده همراهی خواهد کرد. از آن سو وقتی خیرین ۳۰ درصد تعهد می‌دهند دولت هم متعهد تامین اعتبار مابقی می‌شود.

madrese-seil3.jpg

رخشانی با بیان اینکه ساخت مدارس سه کلاسه تا مهر تمام می‌شود گفت: اما تکمیل مدارس ۱۲ و ۱۸ کلاسه به بازه زمانی ۱۲ و ۱۸ ماهه یا بیشتر نیاز دارد.استان شرایط خاصی دارد و جزو رتبه‌های آخر از حیث فضای آموزشی است و توجه خاصی خواهد شد.

به گفته وی ۵۰ کانکس بارگیری شده و به سمت استان می‌آید تا مدارسی که بحرانی‌اند در کانکس‌ها ادامه فعالیت بدهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر