|
کدخبر: 80111

بودجه آموزش و پرورش افزایش یافت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی گفت: هرسال یک درصد از درآمدهای شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی به آموزش و پروش اختصاص می‌یافت که در بودجه سال آینده این رقم به دو درصد ارتقا یافت، یعنی حدود ۱۵ میلیارد تومان به درآمدهای بخش آموزش و پرورش اضافه شد.

گسترش‌نیوز: جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ کل کشور اظهار کرد: بررسی تبصره‌های بخش درآمدی بودجه تمام شده و کمیته‌ها روی برخی تبصره‌ها کار می‌کنند که به‌زودی نتیجه آن به صحن تلفیق می‌آید.

وی با تصریح اینکه پس از این کار بخش درآمدی بودجه تمام می‌شود، افزود: اکنون بحث‌هایی روی تبصره چهار بودجه که مربوط به توسعه صندوق ملی است وجود دارد که باید روی آن کار شود، برخی تبصره‌ها هم مراعا مانده و برخی از آنها نیازمند تجدید رأی است که اینها باید در این هفته به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ با اشاره به بودجه بخش آموزش و پرورش بیان کرد: در بودجه سنوات گذشته یک درصد از درآمدهای شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی به آموزش و پروش اختصاص می‌یافت که در بودجه سال آینده این رقم به دو درصد ارتقا یافت و از این طریق حدود ۱۵ میلیارد تومان به درآمدهای بخش آموزش و پرورش اضافه شد که می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه همچنین فروش یک میلیارد اوراق برای بخش نوسازی مراکز آموزشی در نظر گرفته شد، گفت: آب‌بها و گاز هم سال آینده برای مراکز آموزش و پروش دولتی مجانی است.

کوچکی‌نژاد گفت: طبق قانون سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت با عنوان توازن منطقه‌ای کم می‌شود که مقرر شد سال آینده این سه درصد از مراکز آموزشی کم نشود.

منبع: آنا

ارسال نظر