|
کدخبر: 73025

‌‌قدردانی از آموزگاران پایه اول ابتدایی در اصفهان

همزمان با میلاد پیامبر اکرم‌(ص) و حضرت امام صادق(ع) ‌سومین همایش مهر و مهربانی با معرفی و تجلیل از ۵۰ آموزگار نمونه پایه اول ابتدایی ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان‌ برگزار شد.

گسترش‌نیوز: در آیین تجلیل و بزرگداشت آموزگاران پایه اول ابتدایی ناحیه ۵ اصفهان که با حضور سرکار خانم جوانی معاون آموزش ابتدایی، آقای محمودی مدیر امور مدارس و مشارکت‌ها، آقای کنعانی و آقای ابراهیمی کارشناس مسئول بازرسی و احمد رضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ اصفهان‌ و در مدرسه ابتدایی محجوب واقع در خانه اصفهان برگزار شد، ضمن معرفی برگزیدگان، با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

amoozgar1.jpg

احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در ابتدای این مراسم، در سخنانی از آموزش و پرورش بعنوان رکن اساسی رشد و توسعه هر جامعه‌ای نام برد و گفت: دوره ابتدایی بعنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین مقطع در آموزش و پرورش است و ما موظف هستیم که حساسیت ویژه ایی نسبت به ارتقا سطح آموزشی فرهنگی این دوره داشته باشیم.

وی در ادامه بر شکل‌گیری شخصیتی و هویتی تحصیلی دانش آموزان تا سن ۸ سالگی تاکید کرد و افزود: با بکار گیری نیروهای انسانی با تجربه و ایجاد فضای آموزشی آرام و شاداب و پویا شرایط تحصیل و پرورش درست برای دانش آموزان که آینده سازان جامعه هستند را فراهم کنیم. وی ادامه داد: باید حساسیت ویژه‌ای در این پایه داشته باشیم چراکه دانش آموز از این مرحله در مسیر رشد و تعالی قدم گذاشته و باید هدایت و مورد تعلیم و پرورش صحیح قرار گیرد.

amoozgar2.jpg

ضیایی به حسن خلق و داشتن صفات خوب برای آموزگاران تاکید کرد و گفت: هر پیامبری در زمان خود با داشتن یک صفت بارز از بقیه بالاتر و والاتر بود و پیامبر اکرم (ص) در زمان خود به امین و صادق بودن شهرت داشت وما وظیفه داریم با تقویت این ویژگی‌ها در خودمان از بقیه ادیان متمایز باشیم.

وی در ادامه به توجه معلمان به دانش آموزان که برای نخستین بار می‌خواهد از خانواده جدا و وارد مکان جدید مدرسه شوند اشاره کرد و گفت: در محیط کلاس و فضای اموزشی مدرسه هر اتفاقی که در آن ایجاد شود، در شخصیت دانش آموز تاثیر مستقیم دارد و معلمان باید در شکل گیری مطلوب شخصیت و هویت تحصیلی دانش آموزان فعال باشند.

amoozgar3.jpg

مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش از هدفمند کردن فرآیند پاداش و تنبیه در سیستم آموزش و پرورش و علی الخصوص در پایه اول و دوم ابتدایی تاکید کرد و افزود: معلمان هیچ گاه نباید دانش آموزان را با هم مقایسه کنند و رفتار دانش آموزان با تنبیه و پاداش شکل میگیرد و با ایجاد تعامل دوسویه خوب با اولیا دانش آموزان و همراهی خانواده‌ها با معلمان بتوان در تحقق اهداف و رسیدن به تعالی و تربیت دانش آموزانی خلاق، نقاد، اثر‌گذار و شکوفا قدم برداریم.

amoozgar4.jpg

شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این آیین در سخنانی، هدف از برگزاری این مراسم را قدردانی از زحمات معلمان دانست و گفت: هدف اصلی آموزش، درست زندگی کردن و رشد و تعالی انسان است و آموزش و پرورش و آموزگاران باید شرایط را برای تحصیل دانش آموزان و پرورش صحیح و استعداد یابی و تعلیم انها فراهم کنند.

amoozgar5.jpg

جوانی با توجه به کمبود‌های ساختاری و چالش‌های موجود در آموزش و پرورش از استفاده از فرصت‌های پنهان این سازمان اشاره کرد، و توجه به غنی‌سازی محیط آموزش برای دانش آموزان، با برگزاری اردو، سرگرمی و تلفیق آموزش با بازی در فعالیت معلمان تاکید نمود.

جوانی در ادامه به توجه ویژه به نحوه یادگیری دانش آموزان اشاره کرد و افزود: معلمان فقط نباید به روش تحصیل خود محدود کنند و اگر دانش آموزی با روش معلم یاد نمیگرفت باید با روش خود دانش آموز به آن یاد دهند.

جوانی از الزام مشارکت خانواده‌ها با مدرسه افزود: یکی از الگو‌های موفق آموزشی این است که معلمان بتوانند خانواده‌ها و مردم را به وقت گذاشتن و هزینه کردن در راستای کیفی کردن آموزش و پرورش متقاعد کنند، و مردم باید بدانند که این همکاری‌ها هزینه نیست و بنوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در جامعه‌ای که نیروی انسانی آن بهترین و مهم‌ترین سرمایه آن است، باید در راستای تربیت نیروی انسانی سالم و پویا این مهم را جدی گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در ادامه به نهادینه کردن احترام و ارزشمندی به دانش آموزان اشاره کرد و افزود معلمان در شیوه تدریس خود نباید فقط به کتب درسی محدود شوند و با ایجاد تولید محتوای جدید و بروز و با بکار گیری محیط و بازی و سرگرمی که از مهم‌ترین الگوهای موفق آموزشی است در جهت ارتقای سطح آموزش کمک بگیرند.

در ادامه ی این مراسم، عبدالرضا رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی از افتتاح و بهره‌برداری از ۴ واحد ورزشی در چهار ناحیه آموزشی استان در راستای ایجاد مهارت‌های بنیادی آموزش خبر داد و افزود: نیاز انسان به مهر و محبت طبیعی است و حضور دانش آموزان در مدارس، موجب تعادل روحی میان دانش اموز و خانواده می‌گردد و خانواده‌ها و معلمان نباید در مهر و محبت زیاده روی یا کم گذاشت، و باید تعادل آن حفظ شود و با کمک خانواده‌ها و معلمان در ایجاد جامعه پویا تاثیر‌گذار باشیم تا از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق در آینده جلوگیری کنیم.

رئیسی، افزود: در ناحیه ۵ آموزش و پرورش استان ۲۴۷ مدرسه دولتی و ۲۴۷ مدرسه غیردولتی به تحصیل و اموزش و پرورش دانش‌آموزان مشغولند.

وی ادامه داد: در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان، ۷۸ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.

رئیسی از اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ پرسنل شاغل و ۶ هزار بازنشسته در این ناحیه خبر داد و گفت: ناحیه ۵ آموزش و پرورش استان اصفهان، از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش استان می‌باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها