|
کدخبر: 72916

بنیاد مسکن ساخت مناطق زلزله‌زده را برعهده بگیرد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است بنیاد مسکن ساخت تمامی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده را برعهده بگیرد.

گسترش نیوز:‌ مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده‌ی روستای تیرشاب سراب اظهار کرد: قطعا ساخت واحد مسکونی توسط خود مردم، ممکن است هزینه‌ی زیادی در برداشته و مقاوم نباشد.

وی افزود: با توجه به این‌که بنیاد مسکن دارای تجربیاتی در زلزله‌های قبلی کشور است، قطعا می‌تواند برای مردم آذربایجان نیز واحدهای مسکونی با قیمت مناسب و مقاوم بسازد.

پزشکیان با بیان این‌که در این روستا ۱۲ خانوار سکونت داشتند که خوشبختانه همه‌ی ساکنین روستا سالم هستند، گفت: اسکان موقت مردم شریف این مناطق هر چه سریع‌تر باید ساخته شود و بعد از آن نیز با ارائه‌ی کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی، واحدهای مسکونی مقاومی برای آن‌ها فراهم شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۰ ریشتر در عمق۸ کیلومتری زمین در ساعت۲:۱۷ بامداد جمعه ۱۷ آبان، شهر ترک در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند و در پی آن پنج نفر فوت و تعداد زیادی مصدوم شده‌اند. شهرهای میانه، سراب و ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفتند، هفت روستای مناطق زلزله زده بیشترین خسارت را دیده اند و در این میان بیشترین تخریب در روستای ورنکش با تخریب ۳۰ خانه گزارش شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها