|
کدخبر: 69701

نحوه محاسبه مرخصی اربعین برای معلمان

این روزها عشق به امام حسین (ع) همه را به سمت کربلا می‌کشاند، فرهنگیان نیز از این قافله عقب نمانده‌اند و خود را به میعادگاه عشق رساندند اما شوق زیارت آنها با این گلایه همراه است.

گسترش‌نیوز - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیش از این درباره نحوه شرکت فرهنگیان در مراسم راهپیمایی اربعین اعلام کرده بود که دانش آموزان و معلمان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، برای شرکت در این مراسم هیچ مشکلی نخواهند داشت.

اما تعدادی از معلمانی که در مراسم راهپیمایی اربعین ۹۸ شرکت کرده بودند نسبت به این موضوع اعتراض داشتند که وزارت آموزش و پرورش از حقوق آنها بابت روزهایی که در کلاس درس حضور ندارند، کسر خواهد کرد و حتی برخی از آنها به اطلاعیه‌ای اشاره کرده بودند که در آن ذکر شده بود که حتما مرخصی با کسر حقوق همراه خواهد شد.

در این اطلاعیه که خطاب به تمامی مدارس، مراکز و دوایر دولتی نوشته شده، آمده است: خروج کارکنان با هر پست، سمت و وضعیت استخدامی به منظور زیارت عتبات از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مهر ۹۸ بلامانع است و میزان خروج و ورود همکاران به کشور از روی گذرنامه آنان مورد بررسی قرار گرفته و تمامی روزها بدون کم و کاست از حقوق آنان کسر می‌شود. لازم است قبل از خروج فرم مخصوص حراست و فرم مرخصی کارگزینی را تکمیل کنند.

مسئول روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه معلمان نسبت به این موضوع که پس از راهپیمایی اربعین حسینی مبالغی از حقوق آنان کسر می‌شود، گفت: برای موضوع مرخصی بیشتر از سه روز معلمان و اعزام به خارج از کشور همانند راهپیمایی اربعین، در بخش امور اداری وزارت آموزش و پرورش قانونی وجود دارد که مرخصی برای خارج از کشور بدون حقوق است اما غیبت محسوب نمی‌شود.

حمیدرضا قلخانی تصریح کرد: اینکه از حقوق معلمان کسر می‌شود، اصطلاح درستی نیست چون در واقع براساس قانون، فقدان حضور معلمان در کلاس درس در این روزها و یا سفر به خارج از کشور، مرخصی آنها بدون حقوق است.

وی ادامه داد: البته موضوع خروج از کشور برای معلمان در قالب ۲ شیوه بررسی می‌شود یکی اینکه اگر غیبت غیرموجه باشد کسر از حقوق و سنوات است اما غیبت موجه به این معنا است که اگر خارج از کشور برود مرخصی بدون حقوق است اما سنوات آنها کسر نمی‌شود و برای شرکت معلمان در راهپیمایی اربعین غیبت آنها موجه محسوب شده است.

مسئول روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان بیش از سه روز در طول سال تحصیلی مرخصی ندارند، یعنی در طول ۹ ماه تحصیل فقط سه روز می‌توانند مرخصی خارج از کشور بگیرند و نوع مرخصی فرهنگیان متفاوت است.

منبع: عصر هامون

ارسال نظر