|
کدخبر: 69502

مجلس خیال فرهنگیان را راحت کرد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای معلمان بدون رعایت سقف با مصوبه هفته گذشته مجلس خبر داد.

گسترش نیوز - محمد خدابخشی با اشاره به مصوبات مهم مجلس در جهت حمایت از فرهنگیان در قالب طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، ‌اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: مجلس حمایت گسترده‌ و همه جانبه‌ای از آموزش و پرورش داشت که امیدواریم با تأیید شورای نگهبان این مصوبات هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مصوبات مهمی که هفته گذشته با رأی بالای نمایندگان به تصویب رسید، این بود که وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند را بدون رعایت سقف نسبت به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر آنها اقدام کند.

خدابخشی یادآور شد: پیش از این، فرهنگیان نسبت به اعمال نشدن مدرک تحصیلی بالاتر خود معترض بودند که با این مصوبه مجلس نسبت به رفع این محدودیت اقدام می‌شود و مدرک تحصیلی بالاتر بدون در نظر گرفتن محدودیت برای آن‎‌ها اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان تدوین و تهیه این طرح تلاش شد که این طرح مهم با قوانین و اسناد بالادستی مغایرتی نداشته باشد تا مورد ایراد شورای نگهبان نیز ایراد نگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهادات مطرح شده در طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، ‌اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موجب درآمدزایی آموزش و پرورش می‌شود و کمکشی برای درآمدزایی دولت است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر