|
کدخبر: 69343

۲۳ هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش آموزش! ‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۳ هزار واحد آموزشی ما در مناطقی قرار دارد که زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارد و این مهم نشانه گستردگی چتر آموزش و پرورش در کشور است.

گسترش نیوز: درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان گنبدکاووس صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

این درمانگاه شبانه روزی که با زیربنای ۳۰۰ متر با ۱۰ اتاق راه‌اندازی شده برای بهسازی آن ۳۸۰ میلیون تومان هزینه شده و در ادامه برای تجهیز آن به ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

پزشک عمومی، دندانپزشکی، جراحی عمومی، نوار قلب و آزمایشگاه از جمله امکانات این درمانگاه شبانه‌روزی است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح این درمانگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما تامین رفاه و معیشت فرهنگیان است و وظیفه داریم از این قشر زحمتکش و فرهیخته قدردانی کنیم.

محسن حاجی‌میرزایی تصریح کرد: مرکز درمانی فرهنگیان گنبدکاووس از طریق بازسازی یکی از واحدهای آموزشی با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده و خدمات لازم را به بیش از ۵ هزار نفر از فرهنگیان گنبدکاووس ارائه می‌کند.

وی به برنامه آموزش و پرورش برای کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: همه دغدغه ما این است که هیچ کودکی از تحصیل محروم نباشد و خوشبختانه در این بخش پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وزیر آموزش و پروش بیان کرد: ۹۸ و نیم درصد از جمعیت لازم التوجه و محصل کشور تحت آموزش قرار دارند.

حاجی‌میرزایی گفت: فرصت‌های آموزشی در سراسر کشور توزیع شده و اینطور نیست که دانش آموزان در جایی که زندگی می‌کنند از واحد آموزشی محروم باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی و … موجب می‌شود برخی دانش آموزان از تحصیل محروم بمانند که با گفت‌وگو با خانواده‌ها می‌توان این مهم را برطرف کرد تا این دسته از دانش آموزان نیز تحت آموزش قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: درحال‌حاضر حدود ۲۳ هزار واحد آموزشی ما در مناطقی قرار دارد که زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارد و این مهم نشان می‌دهد چتر آموزش و پرورش کشور گسترده است و تمامی مناطق را در بر می‌گیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها