|
کدخبر: 69171

ساماندهی حق‌التدریسی‌ها در اولویت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از اولویت‌های آموزش و پرورش، ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس است و مطابق قانون این کار را تا پایان برنامه ششم انجام خواهیم داد.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح ۱۹۸۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور در بازدید از هنرستان زینبیه دماوند در نشستی با معلمان این هنرستان در جریان مسائل و مشکلات معلمان این هنرستان قرار گرفت.

حاجی میرزایی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و خسته نباشید به مدیران و معلمان جهت برگزاری با شکوه آغاز سال تحصیلی در پاسخ به درخواست یکی از همکاران حق التدریس شاغل در این هنرستان اظهار کرد: از اولویت‌های آموزش و پرورش، ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس است و مطابق قانون این کار را تا پایان برنامه ششم انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از معلمان در مورد اجرایی شدن رتبه‌بندی، گفت: آیین نامه رتبه‌بندی در دولت است و پس از تصویب در دولت اجرا خواهد شد اما هر زمان که دولت این آیین نامه را تصویب کند، پرداخت‌های رتبه‌بندی و صدور احکام از اول مهر ۹۸ خواهدبود.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش فاصله قابل توجه بین ستاد و مدرسه را باعث ایجاد برخی مشکلات قابل حل نشده دانست و اظهارکرد: یکی از دلایل کم شدن این فاصله آمدن مدیران ادارات مناطق آموزش و پرورش به واحدهای آموزشی و ارتباط با معلمان و مدیران به عنوان اصلی‌ترین عناصر نظام تعلیم و تربیت است.

در ادامه این دیدار وزیر آموزش و پرورش از معلمان خواست تا به نمایندگی از معلمان کل کشور در این نشست به طرح موضوعات خود بپردازند، که موضوعات مطرح شده توسط معلمان به شرح زیر است:

-همکاران حق التدرس خرید خدمات تفاوت زیادی با همکاران رسمی دارند و می‌خواهیم تا این فاصله‌ها کم شود و امیدواری به این همکاران در ادامه فعالیت‌های آموزشی داده شود.

-هنرستان‌ها همواره با کمبود تجهیزات مواجه هستند و این کمبودها در روند مهارت آموزی هنرجویان هنرستان‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

- معلمان هنرستان‌ها کتاب در اختیار ندارند و باید از روش‌های غیر معمول به کتاب دسترسی پیدا کنند.

- تفاوت ساعت کاری کادر اجرایی هنرستان‌ها نسبت به سایر مدارس ۴ساعت در هفته بیشتر است که این تفاوت دیده نمی‌شود.

- سرویس‌های ایاب ذهاب برای مدارسی که دسترسی سختی دارند، وجود ندارد.

-بضاعت ادارات برای سرویس همکاران محدود است و بدهکاری به پیمانکاران سرویس وجود دارد.

منبع: خودروتک

ارسال نظر