|
کدخبر: 69110

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با گسترش‌نیوز:

بیکاری معلمان زبان واقعیت ندارد

زبان انگلیسی حذف نمی‌شود. طرح رفع انحصار از انگلیسی در مدارس به‌احتمال‌زیاد رد می‌شود.

گسترش‌نیوز : طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در مدراس، سوالات، ابهامات و بعضاً نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. آیا در این طرح پیش‌بینی شده که زبان انگلیسی به‌طور کامل از برنامه درسی مدارس حذف شود؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این سوال تکلیف دبیران و معلمان زبان انگلیسی چه خواهد شد؟

saiedhemaiatmirzadeh.jpg

انگلیسی حذف نمی‌شود

حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: چیزی به نام طرح حذف انگلیسی از برنامه درسی مدارس کشور وجود ندارد. اسم این طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در مدارس است. رفع انحصار به معنای آن است که زمینه برای تدریس زبان‌های دیگر و نیز زبان‌های اقوام فراهم شود. مباحثی که پیرامون بیکار شدن معلمان و دبیران زبان انگلیسی گفته می‌شود صحت ندارد چون همان‌طور که گفته شد زبان انگلیسی حذف نمی‌شود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که اگر طرح در کمیسیون مطرح شود هم در آنجا و هم در صحن علنی مجلس رد خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیش‌ازاین، علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش ‌و تحقیقات مجلس نظر مشابهی اظهار کرده بود: علت ارائه طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی نیز به خاطر آن است که به نظر می‌رسد فرایند آموزش زبان در مدارس ضعیف است و دانش‌آموزان حدود 7 سال زبان انگلیسی می‌خوانند اما پس‌ازآن مهارت لازم را برای مکالمه در حد چند جمله ندارند و علت این ضعف نیز به مسائل مختلفی مربوط است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها