|
کدخبر: 67225

هشدار مهم درباره آیین‌نامه استخدام حق‌التدریسی‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریس به تایید نمایندگان ناظر عضو کمیسیون آموزش برسد چرا که آنها نسبت به تدوین این آیین‌نامه معترض و معتقد بودند مصوبات در آن رعایت نشده است.

گسترش‌نیوز - سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزییات نشست عصر سه‌شنبه ۹ مهر این کمیسیون گفت: در این نشست راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان سازمان امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش بررسی شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود معلم در سراسر کشور یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود افزود: بسیاری از قوانینی که در راستای ساماندهی نیروی انسانی در مجلس تصویب شده است اما متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود این در حالی است که ظرفیت خوبی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد برای جبران نیروی انسانی در کوتاه مدت و برای سازماندهی نیروی انسانی موجود و همچنین به کارگیری نیروهای بازنشسته و استفاده از ظرفیت معلمانی که وقت خالی دارند، ساز و کار اجرایی خاصی در نظر گرفته شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: برای جبران نیروی انسانی در بلند مدت مقرر شد سامانه بروزرسانی نیروی انسانی به تفکیک جنس، رشته، مقطع، استان و شهرستان تا ۲ ماه آینده در آموزش و پرورش ایجاد و به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود.

وی اظهارکرد: مقرر شد در ۲ هفته آینده توافقی بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش درباره جذب نیروهای حق‌التدریسی و بلاتکلیف صورت گیرد تا از نیروهای تعیین وضعیت شده استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مقرر شد تا ۱۵ مهر آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی که در حضور ۲ نماینده ناظر کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده به تأیید این نمایندگان برسد چرا که هر ۲ نماینده نسبت به تدوین آین آیین‌نامه معترض بودند و معتقدند که مصوبات و مسائل مد نظر مجلس در آیین‌نامه اجرایی لحاظ نشده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها