|
کدخبر: 66423

بخش خصوصی پیشتاز در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی

بهروز راعی/ روزنامه نگار

گسترش نیوز - (مرقومه‌ای برای تنویر افکار عمومی )

raeee12.jpg

مرد را به عقلش بنگر نه به ثروتش

زن را به وفایش بنگر نه به جمالش

مال را به برکتش بنگر نه به مقدارش

خانه را به آرامشش بنگر نه به بزرگیش

شهروندان محترم استان اصفهان و همشهریان عزیز؛

خیرین بزرگوار شهر دهق؛ دیار مردمان با اخلاق، مهربان، ساعی و تلاشگر

برادران بزرگوار ملااحمدی؛

قریب روزگاری است که دهق، شهر علم، هنر و صنعت را شهر دارالخیرین نام نهاده اند، زیرا وجود دارند انسان هایی که از همه دار و ندار خود مایه می‌گذارند، که کمترین سختی و مشقت را در بین کوچه و بازار از همنوع و همشهری خود نبینند.

دارالخیرین، شهری که بیش از سه دهه است با احساس مسوولیت و مشارکت معتمدین و شهروندانش شاهد ایجاد بیشترین فضاهای خدماتی برای رفاه عموم شهروندان بوده بدون اینکه سربار دولت یا نهادی باشند.

سال‌هاست که نگارنده ی این مطلب به اتفاق خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان ؛ یک روز را میهمان مردم شهر دهق هستیم و از نزدیک شاهد فعالیت‌های اقتصادی خیرین و آمال و آرزوهای نیک آنان برای گسترش رفاه و ارامش و آسایش شهروندان قرار می‌گیریم.

بر اساس وظیفه انسانی و رسالت حرفه‌ای برخود واجب دانستم بر اساس مطالب نادرستی که اخیرا از سوی برخی که منافع خود را در نشر اخبار نادرست، هجو و سوار بر جریان فضای مجازی معیوب به دنبال فرصت طلبی و قدرت نمابی پوشالین بودند.

اول که نام بردن از اخوان خیر ملااحمدی بدون دلیل و مدرک نشان از نیات پلید ناشران می‌باشد چرا که دادگستری محترم در اطلاع رسانی از پرونده مکشوفه قاچاق سوخت، شهرت ان خانواده را اعلام کرد که هیچ رابطه‌ای با این بزرگواران نداشته و ندارد، ضمن اینکه فعالیت شرکت تولیدی مزبور در دوسال اخیر بوده و اخوان ملااحمدی در بیش از سه دهه اقدام به کارهای عام المنفعه نموده و نسبت دادن کارهای خیر به این موضوع، نشان از عجز و ناتوانی گروهی نادان برای موج سواری بر اخبار کدب است. نکته مهم‌تر اینکه خیریه اقایان ملااحمدی زیر نظر خیریه حضرت ابوالفضل کشور و انجمن مددکاری امام زمان عج در کشور فعالیت نموده که دارای اساس نامه مدون و قانونی است. و خیریه مربوط به شرکت مزبور، خیریه امام رضا ع می‌باشد.

شاید گستردگی کار و نیات بزرگ این اخوان خیر، برای برخی شک و شبهه ایجاد کند ولی حقیر که از ابتدا با این برادران بزرگوار ارتباط داشته ام، اهتمام به کار جهادی، خالصانه و شبانه روزی در شرکت‌های تولیدی و در خدمت مردم بودن، و تعامل بسیار نزدیک با کارگران از رموز موفقیت انها بوده است.

برای اگاهی مخاطبان برخی از فعالیت‌های خیرین بزرگوار شهر دهق را مرور میکنم:

۱-ساخت کلینیک تخصصی سجاد شهر دهق (نخستین کلینیک منطقه مهردشت) در سال ۱۳۹۳

۲-احداث جاده دهق به میمه که از سال ۹۶ تاکنون در حال احداث است.

۳-ساخت مصلی امام‌ خمینی (ره) بزرگترین مصلی بخش و شهرستان نجف آباد در سال ۱۳۹۶

۴-آغاز عملیات ساختمانی سرای جامع سالمندان بزرگترین سرای سالمندان بخش و شهرستان نجف آباد که این مجتمع بزرگ در دهه فجر امسال بانزدیک به ۶۰ سوییت افتتاح می‌شود

۵-نوسازی و تجهیز مدارس شهردهق که در دو دهه اخیر کلیه مدارس را تجهیز و نوسازی کرده‌اند.

۶-بازسازی امامزاده تقی ابن محسن ابن موسی بن جعفر (ع)بزرگترین امامزاده بخش مهردشت که در مدت کمتر از یکسال بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه تخریب ساختمان قبلی و احداث ساختمان جدید با کاربری‌های تجاری، مذهبی، اقامتی و... در سال ۱۳۹۷

۷-ساخت پارک جنگلی کوهستان (بزرگترین پارک منطقه مهردشت) در سال ۱۳۹۶

۸-احداث دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام‌ نور که در کمتر از یکسال بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای اموزشی ساخته، تجهیز و راه‌اندازی شد. تا کنون بیش از دوهزار دانشجو از دانشگاه ازاد و پیام نور دهق فارع التصیل و جذب بازار کار شده‌اند.

۹-احداث ساختمان پلیس راهور بخش مهردشت در سال ۱۳۹۷

۱۰-احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی ورزشی و پارک آبی ققنوس در شهر دهق که در حال احداث می‌باشد.

۱۱-احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی، ورزشی و تالار بهار شهر دهق در منطقه مهر دشت در سال ۱۳۹۰

۱۲- اجرای نخستین طرح فاضلاب کشی در سطح منطقه مهردشت در شهر دهق که هم اکنون در حال احداث می‌باشد.

۱۳-ساخت بزرگترین مجتمع تجاری مهردشت در شهر دهق در سال ۱۳۹۶ که هم اکنون مشغول فعالیت است.

۱۴-برگزاری بزرگترین همایش‌های استانی و کشوری در شهر دهق که با سطح بسیار کیفی در دو دهه گذشته برگزار شده است.

۱۵-احداث بزرگ‌ترین کارگاه مکانیک خوردو در هنرستان امام علی(ع)شهر دهق در سال ۱۳۹۰

۱۶-بازسازی و نوسازی بزرگترین درمانگاه در شهر دهق (دکترجانقربانی) در سال ۱۳۹۲

۱۷-برگزاری بزرگترین مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در شهر دهق در دو دهه اخیر

۱۸-برگزاری نخستین سوگواره‌ها و بزرگترین همایش‌های ملی و مذهبی در شهر دهق از جمله همایش کشوری قوه قضاییه و همایش طلای سرخ (زعفران)شهر دهق که در ده سال اخیر، همه ساله یک همایش در سطح ملی و چند همایش منطقه‌ای برگزار شده است.

۱۹- کمک به تاسیس موسسه خیریه حضرت امام رضا(ع)شهر دهق که در سال ۱۳۹۲ در تاسیس این خیریه مشارکت داشتند.

۲۰-تاسیس موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع)شهر دهق در سال ۱۳۸۵ که تاکنون خدمات بسار زیادی را به نیازمندان داشته است.

۲۱-احداث ساختمان کلانتری ۱۵ شهر دهق در سال ۱۳۹۲

۲۲-احداث ساختمان خیریه سینای شهر دهق (مرکز نگهداری از معلولین ذهنی و جسمی مهردشت) در سال۱۳۹۸

۲۳-نصب نخستین تلویزیون شهری بخش مهردشت و در شهر دهق در سال ۱۳۹۶

۲۴-پارک‌بهار بزرگترین پارک گردشگری منطقه‌مهردشت در شهر دهق در سال ۱۳۹۴

۲۵- احداث خانه کشتی در سال ۱۳۹۸

۲۶-احداث ساختمان آتش نشانی با مشارکت خیرین محترم در سال ۱۳۹۳

و مهم‌تر از همه فعالیت‌های اقتصادی و همزمان ایفای مسوولیت‌های اجتماعی در صنایع نساجی و اقدام به ایجاد فرصت شغلی برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان استان در شهرک صنعتی دهق و شهرک‌های صنعتی دیگر و تولید کیفی پارچه‌های جین و فاستونی و صادرات به کشورهای اروپایی و اسیایی و دهها پروژه‌های کوچک و بزرگ دیگر که همگی در جهت رشد، توسعه و پیشرفت شهر بوده است.

در نهایت بوسه مهر می‌زنیم و در کلاس آموزه‌های زندگی، زانوی ادب، بغل می‌گیریم و خود را وامدار مهر و محبت و صفای شما خیرین بزرگوار می‌دانیم.

همچنین اعتقاد داریم شکرگزاری از مخلوق خدمتگزار، رضایت پرودگار عالم و موجب برکت و تسری نیکی‌ها و خوبی‌ها خواهد بود.

وفاق و همدلی و محبت شهروندان متاثر از خدمات و نیات خیر شما بزرگواران در تحقق زندگی آرام، رفاه و آسایش و ایجاد زمینه ارتقای امنیت و سلامتی در شهر و خانواده‌ها شده است.

بر ما شهروندان واجب است ضمن ارج نهادن و قدرشناسی از خدمات خیرین شهر به‌ویژه برادران بزرگوار ملااحمدی، با رعایت حقوق شهروندی و احترام به دیگران و مشارکت در رفع مشکلات شهر و همشهریان، کالبد اجتماعی شهر را بیش از پیش از سلامتی و سعادت، تنومند گردانیم و در صدد گسترش چتر همدلی و وفاق مردم شهر کوشا باشیم.و دور کنیم اذهان پاک انسان‌های مومن و با صفای دیارمان را از نگاه‌های مغرض، حسود، تنگ نظر و آرزو کنیم که ان شالله خداوند باریتعالی، درهای رحمت و مغفرت خود را بروی انها بگشاید و مشمول لطف پرورگار رازق و عالم قرار گیرند.ان شاالله

بهروز راعی/ روزنامه نگار

ارسال نظر