|
کدخبر: 65928

خاطره جالب حاجی‌میرزایی از روز اول مدرسه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توزیع دانش آموزان در مدارس توزیع نرمالی نیست گفت: اکنون حدود ۵۰۰۰ مدرسه زیر پنج دانش آموز و ۱۴ هزار مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز داریم.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه‌ها و شکوفه‌ها که در دبستان پسرانه تشیع آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران برگزار شد به بیان خاطره‌ای از روز اول مدرسه خود پرداخت و گفت: برای هر دانش آموز و هر خانواده‌ای روز اول مدرسه خاطره انگیز است. شوق یادگیری و به همراهش ترسی از اینکه چه شرایطی در انتظار ماست، در روز اول مهر دیده می‌شود. روز اول مدرسه گریه نمی‌کردم، هرچند ناشناخته‌ها باعث تشویش‌هایی می‌شد ولی برقراری ارتباط با معلم به سرعت باعث کاهش این تشویش‌ها می‌شد. با افراد جدید آشنا شدن و سرعت انطباق با محیط به کیفیت و مهارت معلم بستگی دارد.

وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کردید وزیر شوید؟ گفت: خیر فکر نمی‌کردم وزیر شوم.

حاجی میرزایی توصیه‌ای هم برای دانش آموزان داشت و گفت: فرزندان من که امروز را در مدرسه می‌گذرانند بدانند این دوره، دوره مهمی در زندگی آنان است. بیشترین قدرت یادگیری در این دوره است. دانش آموزان باید با شوق و نشاط در کلاس حاضر شوند و این فرصت را غنیمت بشمارند زیرا این روزها روزهای بیادماندنی خواهد بود.

وی افزود: موضوع مهارت اهمیت فوق العاده‌ای بیش از دانش پیدا کرده است. باید به افراد مهارت‌های پایه آموزش داده شود و بهترین دوره برای این انتقال، دوره ابتدایی است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر