|
کدخبر: 65878

شرط گسترش دانشگاه فرهنگیان از زبان آقای وزیر

وزیر آموزش‌‌وپرورش با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان قلب آموزش‌وپرورش است، گفت: اینکه هرکجا زمینی پیدا شد فورا پردیس فرهنگیان احداث کنیم تصور درستی نیست، بلکه داشتن هیات علمی توانمند و قوی شرط اصلی ماست.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان در مرکز شهید بهشتی اظهار‌کرد: قلب آموزش‌و‌پرورش دانشگاه فرهنگیان است و میزان موفقیت نظام تعلیم و تربیت در همین دانشگاه رقم زده می‌شود.

وی افزود: بار سنگین تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای دقیق و سنجیده سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بر دوش دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و مهم‌ترین وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی گفت: جایگاه دانشگاه فرهنگیان الزاماتی را برای ما ایجاد کرده است و باید ببینیم دانشگاه فرهنگیان چه معلمی تربیت می‌کند، معلم در تراز سند تحول بنیادین یک اسوه و هدایت‌کننده است که موثر‌ترین عنصر در اهداف تعلیم و تربیت است، او جانشین همه نداشتن‌هاست.باید توجه عمیق به تربیت معلم استاندارد در دستور کار باشد، نظام آموزشی ما زمانی دست به یک انتخاب مهم زد تا چتر آموزش در سراسر کشور گسترش داده شود اما چون منابع کافی نبود، کیفیت را قربانی کرد، در دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان آن را جایز نمی‌دانیم.

وی ادامه‌داد: فردی که دانش‌آموخته دانشگاه تربیت معلم است، باید ویژگی منحصر به فرد توانمندی را داشته باشد و اینکه هرکجا زمینی پیدا شد فورا پردیس فرهنگیان احداث کنیم تصور درستی نیست، بلکه داشتن هیات علمی توانمند و قوی شرط اصلی ماست و در این نقاط باید اعتبار دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهیم. معلمی کارمندی یا دانشجویی نیست، معلم باید انسانی الگو باشد که رفتارش الهام بخش باشد، کثرت‌گرایی ما را به عدول از استانداردهای مهم نباید سوق دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید به جد از استانداردها مراقبت کنیم و به هیچ وجه نباید فضای سیاسی بازی و مانند آن، این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد. دانشگاه فرهنگیان باید پیشران تحول باشد، دانشگاهی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد و نیروهایی را تربیت کند که واجد شرایط و صلاحیت باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان اتفاقی جدید است، گفت: از روسای دانشگاه فرهنگیان می‌خواهم از دانشگاه فرهنگیان مراقبت کنند و این دانشگاه آدم‌هایی را در تراز سند تحول بنیادین تربیت کند، در محیط ایزوله نمی‌توان انسانی موفق تربیت کرد، معلم باید نسل نو را در برابر خطراتی که در جامعه وجود دارد مصون نگه دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر