|
کدخبر: 65721

در سال گذشته اتفاق افتاد؛

۸۵ درصد دانشجویان بدون کنکور به دانشگاه رفتند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سنگین سایه کنکور بر نظام آموزش و تاثیر آن بر جهت گیری خانواده ها، گفت: سال قبل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود بدون آزمون درنظر گرفته شد که مثبت بود، اما هنوز باور اجتماعی نسبت به مطلوبیت این امر شکل نگرفته است.

گسترش‌نیوز: علیرضا کمریی با توجه به سند تحول بنیادین نیز گفت: بنیادی‌ترین سندی که باید محتوای نظام آموزشی را شکل داده و به جلو ببرد، سند تحول بنیادین است. تاکنون اتفاقات خوبی رخ داده و به نظر می‌رسد آنچه که اجرایی شدن سند را کف مدرسه تثبیت می‌کند، حاکم شدن گفتمان سند در کلیت نظام آموزشی است. این امر سبب می‌شود قواعد و مقررات متناسب با گفتمان سند شکل گرفته و مدیران مدارس خودشان را با قواعد تطبیق دهند و همه چیز رنگ و بوی سند تحول را بگیرد.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر به ۳۰ برنامه مبتنی بر سند در دوره متوسطه در قالب چهار میز و استقرار آن در برنامه واحدهای عملیاتی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: همین که پنج سال برای بازنگری سند زمان قرار داده و تصور کرده ایم، جاری‌سازی آن دو سه ساله ممکن است، تصور درستی نیست. نباید عجله کرد و تصور کنیم سیستم پنج ساله متحول شود که این امر مصداق عجله و شتاب است.

ثبت نام ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ۲۸ هزار مدرسه

در ادامه رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس ایرانی در ۱۱۰ مدرسه، ۷۷ شهر و ۴۹ کشور گفت: البته مدارس ایرانی در برخی کشورها مانند امارات متحده عربی زودتر و از ۱۰ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند، اما بیشتر مدارس خارج از کشور سال تحصیلی را همگام با مدارس داخل کشور آغاز می‌کنند.

غلامرضا کریمی افزود: ۱۲ مدرسه بین‌الملل، ۴۸ مدرسه با نظام آموزشی کشورهای خارجی و ۹ مدرسه زیرنظر سفارتخانه‌ها داریم که اقدامات لازم برای بازگشایی آنها انجام شده است. همچنین تعمیرات، به روزرسانی تجهیرات و زیباسازی انجام شده است. مدارس جدیدالاحداث نیز داریم که مدارس لبنان از آن نمونه است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه درحال‌حاضر بالغ بر ۲۴۰۰ دانش آموز خارجی با پدر و مادر خارجی در ایران تحصیل می‌کنند، گفت: شمار دانش آموزان اتباع خارجی قریب به ۵۰۰ هزار نفر است که ۱۲۳ هزار نفر بدون مجوز و حدود ۳۷۰ هزار نفر با مجوز هستند و در ۲۸ هزار مدرسه ثبت نام شده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر