|
کدخبر: 65575

۷۲۶ فقره از تصادف‌ها مربوط به سرویس مدارس است!

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: در طول سال تحصیلی گذشته حدود ۲۵ هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس مورد کنترل و اعمال قانون قرار گرفت.

گسترش نیوز: سرهنگ محمدباقر سلیمی با بیان اینکه همه ساله با شروع مهر ماه، شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری و حاشیه شهرها هستیم، اظهار کرد: به منظور ایجاد هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام سازمان های متولی در امر حمل و نقل ترافیک به استناد مفاد آئین‌نامه اجرایی حمل ونقل دانش‌آموزی از ماه‌ها پیش جلسات کارشناسی و مدیریتی عملیات بزرگ حمل و نقل دانش آموزشی و پوشش ترافیکی سفرهای سال تحصیلی جدید، با حضور متولیان امر در وزارت کشور برگزار شده است.

rahvar-jarimeh.jpg

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور افزود: در طرح ترافیکی بازگشایی مدارس که از ابتدای مهرماه در سطح معابر شهری و برون‌شهری کشور و با تمرکز بر معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی آغاز می‌شود، حدود ۱۵ هزار نیروی پلیس راهور در قالب تیمهای نامحسوس به‌کارگیری می‌شوند و همچنین از فناوری‌های روز، شامل سامانه‌های پایش تصویری و مدیریت ترافیک در شهرها و سامانه‌ های کنترل و ثبت تخلفات نیز بهره‌گیری می‌شود.

وی از به‌کارگیری ۱۲۰ هزار وسیله‌نقلیه برای حمل و نقل دانش‌آموزان خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول، حدود ۱۲۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سرویس مدرسه اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و سواری شخصی برای حمل و نقل دانش‌آموزی ساماندهی می‌شود.

این مقام انتظامی به آمار تخلفات رانندگی و تصادفات سرویس مدارس در سال ۹۷ نیز اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۵ هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس در طول سال تحصیلی مورد کنترل و اعمال قانون قرار گرفته و همچنین متأسفانه ۷۲۶ فقره تصادف مربوط به سرویس مدارس در سطح کشور اتفاق افتاده است.

سلیمی از اولیای دانش‌آموزان خواست صرفاً با هماهنگی مدیران مدارس، از شرکتها و سرویسهای مجاز برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خود استفاده و در صورت بروز هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ (مرکز فوریتهای پلیس) اعلام کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ترافیکی دو هفته نخست مهرماه و اشتیاق اولیا برای حمل و نقل دانش‌آموزان توسط خودشان و تمرکز سفرهای تحصیلی با سفرهای کاری در ساعات اوج بار ترافیک صبحگاهی است که در این رابطه هماهنگی‌های لازم با شورای ترافیک شهرها در حال انجام است و اگر مطالبه پلیس برای ایجاد تغییرات در ساعت شروع کاری ادارات و سازمانها و تعیین ساعت کار شناور اجرایی شود قطعاً تأثیر به سزایی در کاهش بار ترافیک خواهد داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها