|
کدخبر: 65031

فرصت یک‌ساله برای اسقاط خودروهای فرسوده

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد که دولت در مورد اسقاط موتورهای فرسوده و کاربراتوری تحت فشار است اما باید اولویت سلامت مردم باشد.

گسترش‌‌نیوز: محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: دولت را در خصوص موضوع اسقاط موتورهای فرسوده و کاربراتوری تحت فشار گذاشته‌اند و به دلیل آثار اقتصادی یکسال فرصت داده شد تا این موضوع حل شود.

وی ادامه داد: زمستان فرصت یکساله برای اسقاط موتورهای کاربراتوری به پایان می‌رسد و امیدوارم طی این مدت کارخانجات تولیدکننده خود را تجهیز کرده باشند.

پورسیدآقایی همچنین به ضرورت نصب فیلتر دوده در وسایل حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت‌: موضوع آلودگی هوای پایتخت مهم است و اگر وسیله‌ای گران است نباید در جهت حذف آن برویم و همچنین اگر نامه‌ای در این زمینه از جانب دولت ارسال شده باشد ما مخالف آن هستیم؛ هیچ مرجعی از دولت فکر نکنم قصد داشته باشد با سلامت مردم بازی کند.

هشدار شهرداری به تولید‌کنندگان آلاینده‌های صوتی در تهران

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با هشدار به مالکان پروژه‌های ساختمان‌سازی که آلودگی صوتی و زیست محیطی توسط دستگاه‌های دیزل و ژنراتوری ایجاد می‌کنند گفت: براساس مصوبه امروز شورا اگر اقدام به رفع این مشکل نکنند، پروژه عمرانی آنها متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری مالکین را موظف به استانداردسازی می‌کند و معاینه فنی این خودروهای دیزلی ساختمان‌سازی بررسی و اکیپ‌های سیار بر سر پروژه حاضر می‌شوند.

به گفته پورسیدآقایی، اگر این خودروها نتوانند نمره قبولی از لحاظ معاینه فنی دریافت کنند باید خودرو تغییر و تعویض شود و تا مدتی پروژه متوقف خواهد شد تا مشکل برطرف شود.

وی گفت: همچنین بر اساس این لایحه صدای ناشی از موتورهای ژنراتوری در پروژه‌های ساختمان‌سازی مشخص می‌شود تا چند دسیبل می‌تواند باشد که برای ساکنان ناراحتی ایجاد نکند.

ترافیک تهران کاهش یافته

معاون شهردار تهران همچنین با دفاع از طرح کنترل الودگی هوا تاکید کرد که برخلاف اظهارات برخی دوستان، گزارشات حاصل از دوربین‌های ما نشان از کاهش ترافیک و کمتر شدن طول صف ترافیک در داخل و خارج از طرح است.

وی ادامه داد: نباید برخی مسیر توقف‌شان را به همه خیابان‌ها تعمیم دهند و با یک محور نمی‌توان قضاوت کرد.

به گفته پورسیدآقایی، ۹۵ درصد مونواکسیدکربن از خودروها صادر می‌شود که در مرداد ماه این آلاینده ۲۶ درصد در هوای پایتخت کمتر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که ترافیک مهر امسال نسبت به سال گذشته با تمهیدات پیش‌بینی شده کمتر شود.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: در این راستا طرح تغییر در ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در هفته نخست مهر اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها