|
کدخبر: 62990

سرنوشت طرح‌های خانه‌دار شدن مردم چه می‌شود؟

با خروج زودهنگام دومین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازیِ دولت‌های یازدهم و دوازدهم، احتمال دارد طرح‌های مسکنی دولت با نام‌های تام کاد، تام فاز، تام اج و تام تز به حاشیه بروند.

گسترش‌نیوز: روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اقدامی که پیشتر نیز ثابت کرده بود در اجرای آن تعلل نمی‌کند، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را برکنار و محمود محمودزاده مدیرکل اسبق راه و شهرسازی استان تهران و عضو سابق هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن را به عنوان معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.

اسلامی در ابتدای ورودش به وزارت راه و شهرسازی نیز همزمان سه معاون این وزارتخانه را به یک باره برکنار کرده بود که معاونت مسکن و ساختمان یکی از این سه معاون بود. اما مازیار حسینی که جایگزین حامد مظاهریان شده بود هم تنها ۷ ماه توانست در این سمت باقی بماند.

یکی از نزدیکان سید مازیار حسینی، علت کناره گیری وی از سمت معاونت مسکن را عدم تفاهم با وزیر در خصوص مباحث پیش آمده در سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و افزود: حسینی از دو هفته اخیر در محل کار حاضر نمی‌شد.

مازیار حسینی درباره استعفایش گفت: من بر اصول خود پایبند بودم و هزینه این ایستادگی به اصول را پرداخت کردم.

با این حال به نظر می‌رسد فرد جایگزین مازیار حسینی، چندان اعتقادی به طرح‌های تولیدی این معاونت در دوره مازیار حسینی را نداشته باشد و از طرح هایی که با نام تام کاد، تام فاز، تام اج و تام تز در دوره معاونت مسکن سابق رونمایی شد، صرفا طرح تام کاد (تأمین مسکن کارکنان دولت) به دلیل اصرار رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه بر انجام آن، قابلیت اجرا در حجم و اندازه محدود را دارا باشد.

خصوصا که درحال‌حاضر اولویت دولت، تسریع در احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قابل برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن (طرح ملی مسکن) بوده و سایر طرح‌های محرک فرآیند ساخت‌وساز، در صورت تهیه مدل اقتصادی و تأمین مالی آن در دستور کار برای اجرا قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها