|
کدخبر: 62852

استخدام معلمان حق‌التدریس پس از شرکت در دوره آموزشی

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۵۰درصد اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تامین و ابلاغ شد، درباره استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: ‌این افراد باید در دوره یکساله آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

گسترش‌نیوز: علی الهیار ترکمن درباره جذب معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: آین‌نامه مربوطه برای اجرای قانون هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی دولت است و پس از تصویب نهایی و ابلاغ به آموزش وپرورش کار آن شروع می‌شود.

وی افزود: آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با نظارت دو نفر از نمایندگان مجلس توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی تدوین شود و کار گسترده‌ای را شروع کردیم و با جلسات متعدد موارد به صراحت براساس شروط قانون مشخص شد و هم‌اکنون در آئین‌نامه با تعاریف صریح و روشن آماده اجرای کار هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون دو دسته از نیروهای حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را هدف‌گذاری کرده است و براساس شروطی باید تبدیل وضعیت برای نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی انجام شود که عبارت است از شرکت در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان و کسب نمره قبولی در پایان دوره که پس از آن براساس نیاز آموزش و پرورش به جنسیت، رشته، مقطع تحصیلی و ظرفیت استخدامی که سازمان اداری و استخدامی تعیین می‌کند به صورت پیمانی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

الهیار ترکمن گفت: در صحبت‌های اولیه با سازمان اداری و استخدمی حدود ۱۳ هزار نفر ظرفیت استخدامی را به ما اعلام کردند اما منتظریم آئین‌نامه نهایی و به آموزش‌وپرورش ابلاغ شود که براساس آن کار را با سازمان اداری و استخدامی نهایی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی علاوه بر آزمون داخلی آموزش و پرورش باید دوره آموزشی یک ساله را سپری و در آزمون و دوره یکساله نمره قبولی را کسب کنند، وزارت آموزش‌و پرورش موظف به رعایت شروط اصلی قانون است و هر فردی نتواند شروط را به‌دست بیاورد وارد فرآیند استخدام نمی‌شود.

وی افزود: شروط دیگری نیز وجود دارد که به نیاز آموزش‌و پرورش و مناطق بستگی دارد که آن را در نمون‌برگ امتیاز‌بندی ذکر کرده‌ایم و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها