|
کدخبر: 62841

تصحیح برگه‌های امتحانی مدارس متحول می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تشکیل بانک اطلاعات سوال، گفت: تصحیح الکترونیکی امتحانات باید جایگزین روش سنتی شود، همچنین ارسال الکترونیکی سوالات نیز فساد را از بین می‌برد.

گسترش‌نیوز: سید جواد حسینی در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: آموزش و پرورش فرا وزارتخانه‌ای است که به دلیل گستره زیاد و حجیم بودن، نهادینه کردن فرهنگ سازمانی با هدف هم گرایی و هم سویی کارکنان آن بسیار اهمیت دارد و باعث کاهش تضادها و فاصله صف تا ستاد می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه آموزش و پرورش، وی سنجش را بسیار حساس و دارای اهمیت ویژه برای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: حرمت آموزش و پرورش باید در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی حفظ شود، از این رو کار در این مرکز دارای چهار ویژگی دقت، هماهنگی بین اجزا، شفافیت و نگاه رو به جلو است.

حسینی از طرح ۶۶۲ ماده امتحانی دوره‌های مختلف تحصیلی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: برخورداری از روایی، قوه تمیز بودن و ضریب دشواری از ویژگی‌های سوال استاندارد است؛ لذا طراحان سؤال باید آموزش‌های لازم را در این خصوص فراگیرند.

وی سنجش برای یادگیری را اصلی‌ترین استراتژی مرکز سنجش توصیف و عنوان کرد: سنجش باید برای پایدار کردن و عمق بخشیدن به یادگیری باشد؛ لذا برخی آزمون‌ها این هدف را محقق نمی‌کنند و باید اصلاح شوند.

حسینی وجود نظام جامع ارزیابی را ضروری دانست و گفت: اجرای نظام جامع ارزیابی و نظارت برای ارتقاء کیفیت آموزشی لازم است و تحلیل آن باید همواره روی میز مدیران باشد.

وی همچنین بر هماهنگی نظام جامع ارزیابی و نظارت با طرح‌های تدبیر، تعالی و بوم تاکید و اظهار کرد: اجرای سه برنامه فوق محتوای سند تحول را در مدارس محقق می‌سازد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال حذف تدریجی روش‌های سنتی تصحیح برگه امتحانی و اصلاح نظام سنجش دوره‌های تحصیلی هستیم.

وی بر تشکیل کمیته علمی در مرکز سنجش تاکید و افزود: در این مرکز علاوه بر آزمون‌ها باید از جعل مدارک نیز جلوگیری شود؛ لذا یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در این خصوص موثر است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها