|
کدخبر: 59055

خبر جدید درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه استان‌ها باید روی املاک متمرکز شوند و درآمدهای پایدار ایجاد کنند، گفت: سرپرست آموزش و پرورش خواهان واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان است.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی عسکری در گردهمایی مشترک رابطان امور مجلس ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها و حوزه ستادی در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: سند تحول براساس آموزه‌های دینی خط سیری را به ما نشان می‌دهد که همان فلسفه آموزش وپرورش است.

وی افزود: تحولی که قرار است انجام شود از نوع مادی نیست بلکه تحولی از نوع بنیادین دینی و معرفتی و مبتنی بر فلسفه آموزش و پرورش است. تلاش‌ها برای به صفر رساندن معوقات ادامه دارد، آنچه برای ما مهم است، ابتدا سند تحول و سپس رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: با تلاش نمایندگان مجلس ردیف حقوقی برای نظام رتبه‌بندی مشخص شد و تلاش می‌کنیم تا قبل از مهر ۹۸ اقدام موثری در پرداخت معوقات و مطالبات صورت بگیرد اما در دراز‌مدت نیازمند مجلس هستیم تا قوانین لازم را مصوب کند و شاهد انباشت مطالبات نباشیم، مجلس هم قانونگذاری و هم کار نظارت را انجام می‌دهد لذا در بعد نظارت باید رسیدگی کند.

معاون حقوقی و امور مجلس اظهارکرد: در بسیاری از زمینه‌ها مجلس همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد لذا هر پیشنهادی به مجلس ارائه شود برای تصویبش تلاش می‌کند؛ بخشنامه تعامل براساس دستورالعمل معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تهیه و تدوین شده است تا به‌زودی به مراجع ذیربط ارسال شود.

وی بر ضرورت تجمیع مکاتبات بین آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: تمام مکاتبات انجام شده مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا مکاتبات غیر ضابطه‌مند مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری یادآور شد: در حال احصای برخی امور هستیم از جمله امور مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان، سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواهان واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان است و معتقداست هر استان باید مجتمعی داشته باشد.

وی گفت: استان‌ها باید روی املاک متمرکز شوند و درآمدهای پایدار ایجاد کنند.

منبع: اکوناپرس

ارسال نظر