|
کدخبر: 59002

مدارس حاشیه‌ای هوشمند‌سازی می‌شوند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: استقرار عدالت اجتماعی یکی از کارکرد‌های هوشمند‌سازی مدارس است و در تفاهمنامه با وزارت ارتباطات، مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها هوشمند می‌شوند.

گسترش‌نیوز: سید جواد حسینی در نشست خبری که به طور مشترک با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از مراسم امضای تفاهمنامه در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، به هوشمندسازی مدارس طبق ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: اگر به‌دنبال کشور الکترونیک و توسعه‌یافته هستیم باید به مدرسه به عنوان کانون تحول و توسعه، مدرسه به عنوان موسسه تحول‌آفرین و معلمان به عنوان کارگزاران تحول توجه کنیم.

وی ادامه داد: اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل‌اند ولی باید این تعداد افزایش یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: این امر هزینه‌ها و فعالیت‌های کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم می‌کند، در این راه حتماً از بخش خصوصی و همچنین خیران استفاده می‌کنیم.

هوشمندسازی مدارس حاشیه شهرها و روستاها

حسینی استقرار عدالت اجتماعی را یکی از کارکرد‌های هوشمند‌سازی دانست و گفت: از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهمنامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده، آغاز می‌کنیم؛ در این تفاهمنامه مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها هوشمند می‌شوند.

بین خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره خصوصی‌سازی و نقش آن در هوشمند‌سازی مدارس گفت: باید برای جامعه توضیح دهیم که بین خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد. بخش خصوصی نقشی در محتواسازی برای آموزش و پرورش ندارد ما برای هوشمندسازی قطعاً باید از همه ظرفیت‌ها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.

حسینی از الکترونیکی شدن کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان از اول مهر خبر داد و گفت: این امکان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از هوشمندسازی مدارس ارتقای آموزش کیفی و تعاملی است، بیان‌کرد: ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کرده‌ایم. بیش‌از ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده‌اند و تخته هوشمند در کلاس‌ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه در کشور متفاوت است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر