|
کدخبر: 58457

خبر جدید برای دانشجو معلمان

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح حیات طیبه، فعالیت ۸۰۰ گروه فرهنگی و فعالیت کانال‌های پر مخاطب دانشجویی در فضای مجازی را از جمله اقدامات این نهاد در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که «در طول فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان چه اقداماتی انجام شده است؟»، اظهار کرد: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان سه محور اساسی را در دستور کار خود دارد؛ تبیین نظری اندیشه دینی، مباحث معرفت دینی، مباحث بنیادین معرفتی، ارتقا اخلاقی و تعمیق آگاهی‌های سیاسی و بصیرتی از جمله محورهای نهاد در دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: برای اینکه در همه استان‌ها مأموریت نهاد تحقق یابد، ۳۱ دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه شکل گرفته است. تقریباً سال ۹۶ آخرین دفتر تأسیس شد و از آن تاریخ به بعد به سمت مراحل بعدی توسعه و پیشرفت، گام‌های بعدی را برداشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر افزود: بر اساس برنامه راهبردی که در نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه فرهنگیان داریم، رویکرد ما و دفاتر آن «راهبری فرهنگی» است؛ یعنی ظرفیت‌های گوناگونی که در این حوزه در دانشگاه وجود دارد و مرتبط به نهاد نمایندگی و انتظاراتی است که رهبری از دانشگاه و تربیت معلم دارد. براساس این نگاه راهبردی که داریم راهبردهای متعددی تعریف شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان پنج راهبرد ذاتی دارد و بقیه راهبرد‌ها اقتضایی و براساس شرایط و مسائل جدیدی که به وجود می‌آید و نیازهایی که دانشجویان و اساتید دارند، دنبال می‌شود. البته ذیل این راهبردها اقداماتی تعریف شده که در قالب برنامه عملیاتی سالانه به آن عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به مصادیق این راهبردها، گفت: راهبرد مسجد محوری و توسعه و تأثیر نماز در ساحت‌های مختلف مورد توجه است. طرح معراج ویژه دانشجو معلمانی است که سال آخرشان است و می‌خواهند وارد آموزش و پرورش شوند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر