|
کدخبر: 57664

توقیف چمدانی پر از فنچ در فرودگاه + تصاویر

هنگامی که از جایی به سمت کشورتان بازمی‌گردید، رد شدن از گمرک با چمدانی پر از شکلات‌های سوئیسی یا هر بار مشابه دیگری، مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. اما برای فرانسیس گوراهو(Francis Gurahoo)، کسی که ۳۴ پرنده فنچ را در چمدانش پنهان کرده بود، بدون شک عبور از گمرک برایش پر استرس بوده است.

گسترش‌نیوز: مسولان گمرک و مرزهای ایالات‌متحده در فرودگاه جان اف کندی(JFK) هنگام بازررسی مورد مشکوکی را در چمدان مردی ۳۹ ساله‌ پیدا کردند. این مرد قصد قاچاق ۳۴ سهره زنده از گایانا(Guyana) به نیویورک برای مسابقه آواز پرندگان را داشته است. او هر فنچ را داخل یک بیگودی بسته‌بندی کرده بود.

fench041801.jpeg

این مرد اظهار کرده است که تصمیم داشته هر پرنده را در نیویورک حدود ۳۰۰۰ دلار به فروش برساند که در نهایت ۱۲۰ هزار دلار سود کند. مسابقات آواز پرندگان نیویورک در بخش‌هایی از این شهر مانند بروکلین و کویینز طرفداران زیادی دارد.

fench041803.jpeg

در این مسابقه، فنچ‌ها در یک فضای عمومی مانند پارک‌ها با یکدیگر برای بهترین صدای آواز به رقابت می‌پردازند. جالب اینجاست که با اینکه امریکا هم فنچ دارد، اما فنچ‌های گایانا دارای صدای بهتری نسبت به هم‌تاهای نیویورکی خودشان هستند. به همین دلیل است که قاچاق فنچ به نیویورک بسیار زیاد است. هرکدام از پرندگان که صدای بهتری داشته باشد و قهرمان مسابقات شود، ارزشی معادل ۵۰۰۰ دلار خواهد داشت.

مهم‌ترین قاچاق پرنده که پیش از این مورد صورت گرفته بوده است، توسط فردی بود که قصد قاچاق ۷۰ پرنده به کشور نیویورک در ماه دسامبر را داشته است. او و گوراهو بالاترین تعداد قاچاق فنچ به ایالات‌متحده را داشته‌اند. گوراهو در این مسافرت برای اینکه ماموران گمرک به او شک نکنند خودش هم هنگام پرواز از گایانا به سمت نیویورک از بیگودی استفاده کرده بود.

fench041802.jpeg

در ادامه ماجرا، گوراهو(Gurahoo) به اتهام قاچاق غیرقانونی حیات‌وحش در روز دوشنبه به دادگاه احضار شد و خانواده او مجبور شدند مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار برای آزادی او بپردازند و این در حالی است که قاضی دادگاه دستور داد تا گذرنامه‌اش را ضبط کرده و سفر او به شهرهای نیویورک و کانتیکت ممنوع شود.

منبع: لست سکند

ارسال نظر