|
کدخبر: 56183

اختصاصی گسترش‌نیوز:

۳ اشتباه جبران‌نشدنی در سخت‌ترین آزمون انگلیسی+ هزینه ثبت‌‌نام

در بخش ریاضی این آزمون هیچ عاملی به اندازه استفاده از ماشین‌حساب، شرکت‌کنندگان این آزمون را به اشتباه نمی‌اندازد.

گسترش‌نیوز: درحال‌حاضر شرکت در آزمون GRE ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد. تعدادی از شرکت‌کنندگان توانایی ذهنی و علمی لازم برای موفقیت در این آزمون را دارند اما استفاده از راهبردهای اشتباه باعث می‌شود نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. در ادامه ۳ راهبرد اشتباه و رایجی که به ضرر شرکت‌کنندگان تمام می‌شود را بررسی می‌کنیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

GREE.jpg

اشتباه اول: ماشین‌حساب، کار دستتان می‌دهد

اگر «مخ ریاضی» نباشید ممکن است از شنیدن این خبر خوشحال شوید که همراه داشتن ماشین‌حساب در جلسه امتحان ممنوع نیست. اگر ریاضی شما خوب باشد همراه داشتن ماشین‌حساب اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد. بااین‌حال باید به این واقعیت توجه داشته باشید که هیچ عاملی به اندازه استفاده از ماشین‌حساب، شرکت‌کنندگان این آزمون را در بخش به اشتباه نمی‌اندازد. در آزمون جی آر‌ای هنگام استفاده از ماشین‌حساب باید به شدت محتاط باشید. استفاده از ماشین‌حساب در عمل باعث می‌شود که افراد کمتر فکر کنند. وقتی برای حل مسائل ریاضی جی از کاغذ و خودکار استفاده می‌‌کنید احتمال این‌که دقت بیشتری به ارقام و مراحل کار داشته باشید بیشتر می‌شود. تکیه بر توانایی ذهنی باعث می‌شود میانبرهای خوبی پیدا کنید و سوالات را آسان‌تر و ساده‌تر جواب دهید.

اجتناب از اشتباهاتی که ماشین‌حساب به شما تحمیل می‌کند آسان است. وقتی نمونه سوالات این آزمون را پاسخ می‌‌دهید سعی کنید تا جایی که می‌شود از برآورد تقریبی و توانایی‌های ذهنی خود استفاده کنید. ماشین‌حساب فقط برای کنترل نتیجه کار است و به‌ندرت می‌توان از آن برای حل مسئله استفاده کرد. مطمئن باشید طراحان معتبرترین آزمون علمی به نحوی عمل نمی‌کنند که شما با استفاده از ماشین‌حساب بتوانید به سوالات جواب دهید.

اشتباه دوم: خواندن کل متن

بسیاری از شرکت‌کنندگان وقتی به بخش درک مطلب می‌رسند مرتکب یک خطای مهلک می‌شوند: ابتدا کل متن را می‌خوانند و بعد به سراغ سوالات می‌روند. این کار به‌شدت اشتباه است چون سوالات متن فقط به بخش‌هایی از آن مربوط می‌شوند نه همه آن. اگر با دقت تمام متن را بخوانید و در آن عمیق شوید زمان ارزشمند خود را صرف تمرکز به جزییات بی‌اهمیت می‌کنید. این کار نه‌فقط وقت شما را تلف می‌کند بلکه به حواس‌پرتی و دادن جواب‌های غلط می‌شود. راهبرد بهتر آن است که ابتدا سوالات را به صورت گذرا بخوانید تا بدانید روی کدام بخش از مطلب باید تمرکز کنید. حالا به متن نگاه کنید تا پاسخ‌ها را پیدا کنید. به‌هرحال قبل از بررسی سوالات به‌هیچ‌عنوان متن را نخوانید.

اشتباه سوم: ابتدا یادداشت‌برداری کنید و نکات مهم را بنویسید

در بخش مقاله‌نویسی آزمون، بسیاری از شرکت‌کنندگان جی ‌آر‌ای فورا نگارش مقاله را شروع می‌کنند. آنها به خیال خود با این کار در زمان صرفه‌جویی می‌کنند اما این تصور اشتباه است. نگارش مقاله بدون نوشتن نکات لازم، به راه انداختن طوفان ذهنی و نگارش مراحل و بخش‌های مهم مقاله اشتباه است. اگر بدون ریختن طرح مقاله، شروع به نوشتن کنید در هنگام نوشتن مدام متوقف می‌شوید تا درباره چیزی که باید در ادامه بنویسید فکر کنید. همان‌طور که می‌بینید این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان نمی‌شود بلکه در عمل وقت شما را تلف می‌کند. برای جلوگیری از وقوع این اشتباه ابتدا درباره رئوس مطالب و ایده‌هایی که می‌خواهید در مقاله خود بگنجانید فکر کنید، به بخش‌های مختلف آن یک نظم منطقی ببخشید و به اجزا و عناصری که در هر بخش باید بیان کنید فکر کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها