|
کدخبر: 56160

مشکل جدی فرسودگی برای دانشگاه‌های بزرگ کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مشکل فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌های بزرگ کشور بسیار جدی است که باید از طریق سازمان برنامه و بودجه مورد حمایت قرار گیرند.

گسترش‌نیوز: ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به جدی بودن فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ کشور گفت: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد مربوط به فرسودگی دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی در کشور مانند دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران است که باید در این رابطه سازمان برنامه و بودجه در قالب برنامه میان مدت برای مقاوم‌سازی بناهای آنها اقدام کند.

daneshgah1.jpg

وی ادامه داد: روسای دانشگاه هایی که با مشکل فرسودگی روبه‌رو هستند باید از سازمان برنامه و بودجه کمک بگیرند و در صورت نیاز طرح جایگزینی ساختمان‌های خود را انجام دهند چرا که باید این موضوع با استفاده از مصوبات مجلس، مجوز ساخت بنا و پروژه آن تصویب شده و ساختمان‌های نوساز جای بناهای فرسوده را بگیرند.

مطیعی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در زمینه فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌های بزرگ بیشتر نقش حمایتی دارد به این معنی که در تعمیر و تامین تجهیزات کمک می‌کند و توان ساختن ساختمان را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارد را ندارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشگاه‌های جدید که در یک دهه گذشته ساخته شده‌اند بیشتر مشکلاتشان زیر ساختی است به طوری که در زمینه‌های خوابگاهی یا رسوران‌های دانشجویی دچار نواقص هستند که ما از طریق صندوق مشکلات آنها را رفع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییرات اقتصادی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و افزایش مشکلات مالی سعی کرده‌ایم عدد بودجه صندوق رفاه کاهش پیدا نکند از طرفی مسائلی شامل تغییرات بازار ارز تاثیر بسزایی در فعالیت‌های ما دارد در واقع اگر فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شود قیمت‌ها معقول خواهد شد و دولت درآمدش بیشتر می‌شود.

مطیعی درباره افزایش وام‌های مختلف دانشجویی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: صندوق رفاه تعهداتش را بر اساس بودجه‌ای که دارد انجام می‌دهد که امسال نیز همه تلاش خود را کرده‌ایم که میزان بودجه ما کاهش پیدا نکند، امسال ۴ نوع از وام‌های دانشجویی افزایش خواهد داشت و دیگر وام‌ها نیز بر اساس سال گذشته پرداخت می‌شود.

وی در پایان افزود: تصمیم گیری درباره میزان پول غذای دانشجویان و همچنین اجاره خوابگاه‌های دانشجویی ۲ ماه دیگر در کمیسیون دائمی صندوق رفاه دانشجویان بررسی و اعلام می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر