|
کدخبر: 56093

رئیسی: رعایت حقوق انسانی شرط تحقق عدالت است

رئیس قوه قضاییه گفت: رعایت حقوق انسانی مبنای هر تصمیم و اقدام در جمهوری اسلامی ایران است.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی صبح امروز در نشست با سفرا و کارداران کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست، اظهار کرد: امیدوارم فرصت مناسبی باشد تا بتوانیم در مورد کرامت انسان و حقوق بشر که از الزامات بنیادین جهت نیل به عدالت جهانی و صلح در جامعه بشری است بیشتر تأمل و تفکر داشته باشیم. از آنجا که کرامت به انسانیت انسان تعلق دارد و ظرف زمان، مکان، ملیت، جنسیت را بر نمی‌تابد بسیار مهم و نکته مرکز محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خداوند متعال انسان را آزاد و صاحب اختیار و تفکر آفرید و بر عالم هستی برتری داد. عقل و شرع به حقوق انسانی و آزادی و حقوق انسانی یاری می‌رساند. امروز قرار است در خصوص نسبت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و مدعیان حقوق بشر صحبت کنیم.

وی عنوان کرد: سخن اول اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حقوق بشر و کرامت انسانی را به عنوان نقطه مرکزی ادیان الهی قرار داده است و برابری، آزادی، حفظ عزت نفس را به عنوان جلوه‌های تحقق انسانی معرفی کرده است. انسان دارای حقوق فطری طبیعی و اجتماعی است و مقتضای آن ایجاب می‌کند جمهوری اسلامی ایران در مناسبات اجتماعی و سیاسی کشور، آنها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

رئیسی بیان کرد: ایران در عرصه بین‌الملل همواره مدافع صلح و توجه به حقوق بشر بوده است. عدالت طلبی بشر همواره آرمان بشر در طول تاریخ بوده است که نه تاریخ انقضا دارد و نه استثنا پذیر است. عدالت به معنای دادن حق به صاحب حق است. از این رو رعایت حقوق انسانی شرط لازم برای تحقق عدالت است. رعایت حقوق انسانی مبنای هر تصمیم و اقدام در جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر