|
کدخبر: 55469

زمان انتشار کلید سئوالات آزمون ارشد ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه منتشر می‌شود.

گسترش‌نیوز: حسین توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد، به همراه نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب از روز پنج شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار شد.

توکلی گفت: از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته‌های دوم (شناور) شرکت کردند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: حدوداً ۱۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش خواهند شد که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود ۱۹۰ هزار داوطلب خواهد رسید این در حالی است که سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر در دوره ارشد پذیرش شدند و با توجه به روند کاهشی داوطلبان در امسال به نظر می‌رسد امسال نیز همین تعداد در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند، لذا پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ هزار داوطلب کل ورودی این آزمون در همه زیر نظام‌های آموزشی برای امسال باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده سوالات آزمون فوق بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و کلید سوالات نیز ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۲۸ خرداد بر روی سایت سازمان اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اواسط تیر ماه جاری و نتایج نهایی این آزمون روز ۱۶ شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریورماه می‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند. کارنامه نهایی داوطلبان ۲۵ شهریورماه منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر