|
کدخبر: 55459

توهین وکیل متهم بانک سرمایه به دادگاه

رئیس دادگاه سوم ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به وکیل محمدرضا خانی مدیرعامل اسبق بانک سرمایه تذکر داد و گفت: اگر به دادگاه توهین کنید، علیه شما اعلام جرم خواهد شد.

گسترش‌نیوز: اسدالله مسعودی مقام روز سه شنبه در دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه، سخنان وکیل را قطع کرد و افزود: منظور شما از منع تعقیب چیست. لطفاً مفهوم حرفتان را بگویید. یعنی شما می‌گویید هر کسی بیاید اینجا باید محکوم شود، در حالی که این سخن در شأن وکیل نیست.

عزیزنژاد وکیل متهم گفت: در جامعه چنین سخنانی گفته می‌شود و اینگونه برداشت هایی وجود دارد که خبری از منع تعقیب نیست.

قاضی پاسخ داد: پس کسانی که تاکنون حکم برائت و منع تعقیب از دادگاه گرفته اند، چگونه بوده است؟ این حرف بدی است و جزو تخلفات انتظامی وکیل است و ما این موضوع را مطرح می‌کنیم. شما نباید بدون بررسی نظر دهید و ارزیابی کنید.

مسعودی مقام افزود: وکلا زمانی که وکیل شاکی هستند، به گونه‌ای دفاع می‌کنند و هنگامی که وکیل متهم هستند به گونه‌ای دیگر دفاع می‌کنند. گاهی وکلا بدون بررسی و آگاهی حکم صادر می‌کنند.

وی از این وکیل خواست تا نگاهی به احکام صادر شده که گاهی بیش از ۴۰۰ صفحه بوده است، بیاندازد و گفت: مردم این احکام را می‌خوانند و ارزیابی می‌کنند.

مسعودی مقام به وکیل خانی گفت: اگر دفعه بعد مطالبی ذکر کنید که نوعی توهین تلقی شود، علیه شما اعلام جرم خواهم کرد.

وی از این وکیل خواست تا از موکل خود دفاع حقوقی کند و افزود: شما ۱۰ دقیقه است که در مسائل حاشیه‌ای صحبت می‌کنید و یک مطلب حقوقی بیان نکردید. شما اگر از مسائل بانکداری اطلاع داشته باشید، به خوبی می‌توانید از موکل تان دفاع کنید. موکل شما دفاع کرده و مستندات هم ارائه داده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها