|
کدخبر: 55366

در مقابل ساختمان راه و شهرسازی تهران اتفاق افتاد؛

تجمع متقاضیان مسکن مهر + عکس

تعدادی از اعضای «تعاونی مسکن حوزه ستادی وزارت بازرگانی» که خود را کارمندان و بازنشستگان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت معرفی کردند روز دوشنبه برای بیان مطالباتشان که آن را «تامین زمین» برای ساخت مسکن در قالب پروژه‌های مسکن مهر خواندند در مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تجمع کردند.

گسترش‌نیوز : افراد در این تجمع که تعدادشان کمتر از ۲۰ نفر برآورد می‌شد بنرها و دست نوشته‌هایی با این مضمون که «سال ۹۳ مبلغ ۲ میلیارد تومان به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واریز شده اما واگذاری زمین به تعاونی مذکور انجام نشده است» همراه داشتند.

این افراد که می‌گفتند در این تجمع از حدود یکصد نفر عضو تعاونی نمایندگی می‌کنند خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلشان شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان با اشاره به واریز مبلغ مذکور به حساب این اداره کل مدعی شد: در ازای پرداخت هزینه زمین واگذار شده دارای معارض بوده و هنوز مشکلات حقوقی آن نیز در دادگاه حل نشده است.

وی افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران باید مبلغ واریزی ما را به نرخ روز پس دهد یا زمین مناسب واگذار کند.

این تجمع‌کننده ادامه داد: وزیر سابق راه و شهرسازی بارها اعلام کرده که از انبوه سازان حمایت می‌کنیم و در قبال این زمین‌هایی که مشکل حقوقی داشته‌اند زمین رایگان می‌دهیم؛ باتوجه به حل نشدن مشکل ما، اکنون اینجا جمع شده‌ایم تا مشکلمان حل شود و به اندازه پولمان زمین دریافت کنیم.

یکی دیگر از تجمع‌کنندگان نیز گفت: پنج سال است که متولیان، امروز و فردا می‌کنند ولی مشکل ما حل نشده است.

وی بیان کرد: اگر همان زمان به ما زمین را واگذار کرده بودند اکنون صاحب خانه بودیم ولی الان نه تنها مالک نیستیم بلکه با این تورم از پس بهای اجاره خانه هم بر نمی‌آییم.

رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به جمع این افراد پیوست و مقرر شد سه عضو تعاونی برای مذاکره با مسئولان این اداره کل مذاکره کنند.

مدیرعامل تعاونی مسکن حوزه ستادی وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح مشکلات این افراد اظهارکرد: سال ۱۳۸۷ طبق قانون مسکن مهر، زمینی که متعلق به وزارت بازرگانی بود مشخص شد تا برای احداث مسکن به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال دهیم.

مصطفی احترامی افزود: مشخص شد این زمین توسط تامین اجتماعی تصرف شده و مسائل حقوقی و قضایی آن بعد از حدود پنج سال هنوز در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخواست مبالغ واریزی یا زمین کرده‌ایم و آنها قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر تصویب کردند تا اختصاص دهند که بعد از یک سال متوجه شدیم این زمین نیز به نام بنیاد شهید است.

توضیح یک مسئول راه و شهرسازی

رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پس مذاکره و جلسه با نمایندگان تعاونی مذکور به خبرنگار ایرنا توضیح داد: تعاونی مسکن وزارت بازرگانی سال ۱۳۸۷ مصوبه‌ای از هیأت وزیران می‌گیرد تا پلاکی به آن واگذار شود و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی تهران دستور اخذ سند را دریافت می‌کند اما قبل از اینکه سند اخذ شود شرکت تعاونی مربوطه این زمین را به شرکت شستا واگذار می‌کند.

مجتبی شهبازی اضافه کرد: این اداره کل برای اجرای قانون درخواست صدور سند مالکیت اقدام می‌کند و با معارض دیگری به نام بنیاد شهید و امورایثارگران که حکم پلاک را در اداره کل ثبت اسناد تهران به اجرا گذاشته بود، مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: بعد از درخواست‌های مردمی، امروز اداره کل راه و شهرسازی با اعضای این تعاونی جلسه‌ای برگزار کرد تا مباحث اعضا را بشنود و مباحث فنی را بررسی کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد فردا در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی استان جلسه‌ای به منظور تعیین و تکلیف قطعی پلاک با مسئولان تعاونی برگزار و مشخص شود که آیا این پلاک قابلیت واگذاری را دارد یا خیر؟

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها