|
کدخبر: 55305

سرپرست وزارت آموزش وپرورش اولویت‌های خود را اعلام کرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نخستین حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این کمیسیون و تشریح اولویت‌هایش توضیح داد.

گسترش‌نیوز: حمایت میرزاده درباره نخستین حضور سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: آقای حسینی به دعوت کمیسیون در جلسه امروز حضور یافت تا اعضای کمیسیون با او و برنامه‌هایش آشنا شوند و دغدغه‌ها را مطرح و پاسخ‌های سرپرست وزارتخانه را بشنوند.

saiedjavadhosainii.jpg

وی افزود: آقای حسینی گزارشی از برنامه‌هایی که در دستور کار دارد، ارائه کرد و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داد؛ محور برنامه‌های او بحث توسعه فرهنگ رضوی بود که گفت برایش بسیار مهم است همچنین اجرای سند تحول بنیادین، مباحث مربوط به تربیت و اولویت پرورش بر بر آموزش از سایر مواردی بود که جزو اولویت‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نظام ارزیابی، برنامه درسی ملی و کم شدن از میزان معیارهای جهانی و در مقابل توجه به هویت ملی، ساماندهی مدارس، توسعه فنی و حرفه‌ای، بودجه‌ریزی عملیاتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از سایر موارد مطرح توسط نمایندگان مجلس بود.

میرزاده در پاسخ به این پرسش که "سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه با تعیین چه شروطی پست وزارت را پذیرفته است، صحبت‌ کرد؟" افزود: اصلا بحث وزارت مطرح نبود و آقای حسینی به عنوان سرپرست به کمیسیون آموزش مجلس آمد و نه او گفت که می‌خواهد وزیر بشود یا خیر و نه هیچ نماینده‌ای از او پرسید که آیا وزیر می‌شود یا خیر بلکه اولویت اصلی این بود که هم اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش چه برنامه‌هایی دارد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس بر پیگیری معوقات فرهنگیات تاکید داشتند و آقای حسینی اعلام کرد که به جد در حال پیگیری آن است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر