|
کدخبر: 54068

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس انتقاد کرد:

منع بیکاری معلمان با سابقه حق التدریسی

نقوی حسینی با انتقاد از نحوه تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش، عنوان کرد: نباید معلمی که ۱۵ سال سابقه کار دارد را با یک آزمون از کار بیکار کرد.

گسترش نیوز:‌ سیدحسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت نیروهای پیش دبستانی‌ها، نهضت سواد آموزی‌ها، خرید خدمتی‌ها، حق التدریسی‌ها و پیمانی‌ها در آموزش و پرورش، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تربیتی و آموزشی، معلمان و مربیان گلایه‌‌ها بسیاری دارند که ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش به این موضوعات رسیدگی جدی کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره در آموزشگاه‌ها مطرح است، بلاتکلیفی نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی‌ها، نهضت سواد آموزی‌ها، خرید خدمتی‌ها، حق التدریسی‌ها و پیمانی‌ها است.

برخی نیروهای پیمانی ۱۵ سال است که تبدیل وضعیت نشده‌اند

وی اضافه کرد: برای نمونه بر اساس قانون نیروهای پیمانی پس از ۵ سال باید تبدیل به نیروهای رسمی آزمایشی و پس از دو سال تبدیل به نیروی رسمی شده باشند ولی برخی از نیروهای پیمانی حدود ۱۳ سال است که در همین وضعیت باقی مانده‌اند.

نقوی حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ پاسخی به این افراد ندارد، تأکید کرد: در خصوص نهضتی‌ها و حق التدریسی‌ها نیز بعضاً نیروهایی با بیش از ۱۵ سابقه کار وجود دارد که قرار است بین این افراد حق آزمون برگزار شود که اگر این افراد در این آزمون نمره قبولی را کسب نکند، معلمی که ۱۵ سال در کلاس‌های درس تدریس کرده است را رد می‌کنند.

آموزش و پرورش نیروهای با سابقه خود را حفظ کند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: نباید معلمی که ۱۵ سال سابقه کار دارد را به یکباره با مردود شدن در یک آزمون از کار بیکار کرد؛ این معلم در زمانی که آموزش و پرورش به او نیاز داشته است در کلاس‌های درس بدون معلم حاضر شده و تدریس کرده و امروز که شاید در برخی از شهرها نیروهای آموزش و پرورش تورم دارند، او را به واسطه یک آزمون از کار بیکار کرد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر