|
کدخبر: 53987

گردهمایی دوچرخه‌سواران در پارک لاله

عصر امروز، ۱۳ خرداد، به مناسب روز جهانی دوچرخه، گردهمایی دوچرخه‌سواران و فعالان محیط‌زیست در پارک لاله تهران برگزار خواهد شد.

گسترش‌نیوز: سوم ژوئن و ۱۳ خرداد در تقویم جهانی با نام روز جهانی دوچرخه نام‌گذاری شده است. محمد درویش، یکی از فعالان محیط زیست، از گردهمایی روز جهانی دوچرخه در پارک لاله تهران خبر داد که مدیران شهری، فعالان محیط‌زیست و هنرمندان در آن حضور خواهند داشت. این گردهمایی امروز عصر ساعت ۶ برگزار خواهد شد.

امسال دومین سالی است که روزی به نام دوچرخه به تقویم اضافه شده و پاس داشته می‌شود. سال گذشته با ابتکار ترکمنستان، چنین روزی با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان به تصویب سازمان ملل رسید.

برای برگزاری این مراسم، از مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، مرضیه حصاری مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور و همچنین تعدادی از مدیران شهرداری از جمله محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دعوت شده است.

محمد درویش با اشاره به اینکه سال گذشته تصویب روز جهانی دوچرخه در سازمان ملل با رای همه کشورها انجام شد و یک رای مثبت یا ممتنع نداشت، افزود:

هدف از گردهمایی امروز در پارک لاله آن است که ما هم در کنار ۱۷۰ کشور دنیا که مناسبت روز جهانی دوچرخه را پاس می‌دارند؛ حضور داشته باشیم و برای ترویج دوچرخه‌سواری تلاش کنیم.

وی به اقدامات شهرداری تهران برای تروجی دوچرخه‌سواری اشاره کرد و در ادامه گفت:

مطابق برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران هر یک از شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران موظف شده‌اند که هر سال یک خیابان کامل شامل مسیر خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها، مسیر ایمن دوچرخه‌سواری و پیاده راه ایجاد کنند. هدف این است که هر سال ۲۲ خیابان مجهز به مسیر ایمن دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه به مبلمان شهری اضافه شود.

از طریق این برنامه، ۱۱۰ خیابان کامل و مجهز به مسیر ایمن دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه خوایم داشت که تعداد سفر با دوچرخه را از ۶۰ هزار سفر به ۳۰۰ هزار سفر در روز افزایش می‌دهند.

طبق گفته‌های او، هفته آینده قرار است از مسیر دوچرخه‌سواری خیابان طالقانی و دو مسیر دیگر در منطقه ۶ رونمایی شود، همچنین از سوی وزارت کشور، بخشنامه‌ای به شهرداری‌های سراسر کشور ارسال شده است مبنی بر اینکه یکی از مولفه‌های امتیاز آور شهرداری‌ها، تلاش آنها برای تجهیز مسیر ایمن دوچرخه‌سواری و استفاده از دوچرخه است.

منبع: کجارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها