|
کدخبر: 52599

نماینده اراک خبرداد

موهبتی رئیس سازمان تامین اجتماعی می شود

عضو فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه در آینده هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی رو به افزایش است و نباید و نمی‌توانیم این سازمان را به حال خودش رها کنیم گفت: بنابراین مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا این مشکلات را با تصویب قوانین موثر حل کند و از موهبتی می‌خواهیم چالش‌های تامین اجتماعی را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند و ما نیز به دنبال حل آنها خواهیم بود.

گسترش نیوز- سید مهدی مقدسی سازمان تامین اجتماعی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این سازمان به عنوان یک صندوق معتبر، خدمات بسیاری ارائه می‌کند که در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی تاثیر‌گذار است.

moohebati-tamin.jpg

وی به تشریح عملکرد سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: تامین اجتماعی کارگران و شاغلان را بیمه می‌کند، در بخش درمانی کشور حضور موثر و پر رنگی دارد و مستمری بسیاری از بازنشستگان کشور را تامین می‌کند که هر کدام در جایگاه خود اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: از همه مهم‌تر بنگاههای اقتصادی زیر مجموعه تامین اجتماعی است که چالشهای بسیاری را به وجود آورده و همواره برای دولت و مجلس حاشیه ساز بوده است.

وی با یادآوری اینکه تامین اجتماعی در حالی به بیش از ۴۰ میلیون نفر خدمات می‌دهد که هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی‌کند گفت: امروزه تامین اجتماعی باید هزینه‌های خودش را تامین کند و نمی‌تواند تنها به حق بیمه‌های دریافتی از شاغلان اکتفا کند. بنایر این باید بتواند از طریق سرمایه‌گذاری و فعالیتهای اقتصادی، هزینه‌های خودش را تامین کند.

مقدسی با انتقاد از مباحثی که در خصوص واگذاری بنگاههای اقتصادی تامین می‌شود گفت: در این شرایط سازمان اگر قرار باشد از طریق بنگاه اقتصادی درآمد زایی نداشته باشد و دولت نیز اعتباری به سازمان ندهد، سازمان چگونه می‌تواند هزینه هایش را تامین کند.

وی با اشاره به اعدادی که در خصوص بدهی دولت به سازمان مطرح می‌شود گفت: روایتهای گوناگونی وجود دارد که تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز مطرح است. اما در نهایت اینکه دولت بدهی کلانی به تامین اجتماعی دارد که باعث نابسامانی وضعیت تامین اجتماعی شده و باید پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای حل مشکلات تامین اجتماعی گفت: دولت باید بر اساس لایحه بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸ و نیز برنامه‌های توسعه، مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند تا توان سازمان کاهش نیابد و بتواند خدمات خود را به کارگران و بازنشستگان ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان در بحث درمان مطالبات و خواسته هایی دارند که تنها از عهده تامین اجتماعی بر می‌آید گفت: تمام ا ین موارد و بسیاری موارد دیگر را مطرح کردم تا اهمیت تامین اجتماعی و مدیریت بر آن بر همگان مشخص شود و بدانیم که برای این سازمان نمی‌توانیم مدیری بی‌تجربه منصوب کنیم.

مقدسی، موهبتی را بهترین گزینه برای مدیریت تامین اجتماعی درحال‌حاضر توصیف کرد و گفت: تامین اجتماعی مدیری توانمند و پیگیر می‌خواهد و سابقه موهبتی بیانگر آن است که در مقام‌های قبلی توانمندی خوبی از خود نشان داده است و امیدواریم در مدیریت تامین اجتماعی نیز بتواند موفق عمل کند که البته دور از ذهن نیست.

وی نکته مهم در مدیریت تامین اجتماعی را ایجاد تعامل و کاهش تنشهای سازمان دانست و گفت: نکته مهم ان است که سازمان تامین اجتماعی نیازمند حمایت است و اگر با چالش رو به رو شود، آینده کارگران و بازنشستگان با مخاطره رو به ور می‌شود. بنابر این باید مدیری با تدبیر در آن منصوب شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در پرداخت مطالبات خودش به تامین اجتماعی تسریع کند گفت: موهبتی باید تمام تلاش خود را به عمل آورد تا مطالبات تامین اجتماعی دریافت شود و این چالش‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها