|
کدخبر: 50348

تشییع باشکوه پیکر «حُر» مدافع حرم + تصاویر

تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی در منطقه ۱۸ تهران آغاز شد.

گسترش‌نیوز : شهید مجید قربانخانی، معروف به حُر شهدای مدافع حرم، تنها پسر خانواده در ۳۰ مرداد ماه ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد و در ۲۱ دی ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان کشور سوریه به شهادت رسید و پس از سه سال کشف و شناسایی شد.

شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرمی است که هر کسی داستان شهادتش را می‌شنود، بدون شک این جمله به ذهنش می‌رسد که شهادت یک توفیق است.

این شهید تا قبل از رفتن به سوریه هرگز تصور نمی‌کرد روزی شهید مدافع‌حرم شود و به طور ناگهانی متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد؛ تحولی که او را به جنگ با نیروهای تکفیری برد و شجاعانه پا به پای همرزمانش جنگید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد که به همین منظور این شهید به حر شهدای مدافع حرم معروف شد.

1398020516264781317271034.jpg

2502791.jpg

داستان شهادت او مربوط می‌شود به سال ۹۴، بعد از دلاوری‌های فراوان در تاریخ ۲۱ دی ماه سال ۹۴ به‌دست تروریست‌های تکفیری در منطقه خانطومان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند. سرانجام پیکر شهید توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد. مراسم بزرگداشت این شهید امروز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در مسجد مسلم بن عقیل واقع در یافت آباد بلوار الغدیر شهرک مسلمین برگزار خواهد شد.

منبع: مشرق‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها