|
کدخبر: 50197

احتمال شیوع وبا در بین سیل‌زده‌ها

سیلاب در خوزستان به سوی خلیج‌فارس در حرکت است و حالا به جنوب خوزستان رسیده است.

گسترش‌نیوز: به گفته مسئولان، سدها شرایط پایداری دارند و سیل بندهای اطراف شهرها هم حراست می‌شوند و هم تقویت اما با این همه درست است که خوزستان از وضعیت اضطراری خارج شده اما هنوز در حالت بحران قرار دارد.

سیل، روح، روان و مال خسارت دیده‌ها را با خود برده و علاوه بر آن زیرساخت روستاها از بین رفته است و برخی سیل دیدگان در همین شرایط به روستاهایشان برگشته‌اند.

آنها هم که برنگشته‌اند و هنوز در ۳۲ اردوگاه ساکن‌اند، به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شرایط اضطراری قرار دارند و از زمان مورد نیاز جهت تبدیل اردوگاه اضطراری به موقت گذشته‌اند چرا که باید اردوگاه‌ها به شکل موقت تعیین تکلیف می‌شدند اما این کار نشده است و احتمال بروز بیماری‌های روده‌ای و وبا در میان آنان زیاد است.

همچنین با توجه به نبود سیستم سرمایشی در برخی چادرهای اسکان، وضعیت برای مادران و کودکان مناسب نیست؛ هنوز بعد از یک ماه از وقوع سیل، مشکل سرویس بهداشتی و حماام در برخی اردوگاه‌ها وجود دارد و نیازهای اردوگاه‌ها به روز رسانی و راستی آزمایی نشده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از چهارم فروردین ماه تاکنون به ۴۵ هزار خانوار شامل ۲۵۰ هزار و ۱۱۶ نفر امدادرسانی شده است و همچنین در این مدت ۶۶۷۹ نفر به مکان‌های امن انتقال یافته‌اند. در این مدت ۱۲۰ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند و همچنین ۲۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها