|
کدخبر: 49246

رئیس اتاق اصناف سرپل ذهاب در گفتگو با گسترش‌نیوز:

زلزله‌زدگان به کمک سیل‌زدگان آمدند

زلزله زدگان سال ۹۶ که روزی از مردم ایران کمک های نقدی و غیر نقدی دریافت کرده بودند با بهبود شرایط زندگیشان حالا به سیل زدگان سال ۹۸ کمک می کنند.

گسترش‌نیوز: علی میر‌سعادت‌فر، رئیس اتاق اصناف سرپل ذهاب در این باره به پایگاه خبری گسترش نیوز گفت: در جریان زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب آسیب‌های زیادی دید. در آن زمان از جمله مسائلی که پیش آمد این بود که از حدود ۳هزار واحد صنفی سرپل ذهاب، حدود ۷۶۶واحد، تخریب و حدود هزار و ۹۰۰ واحد نیازمند تعمیرات شدند. این واحدهای صنفی از تمامی صنف‌ها از جمله جوشکار، مصالح ساختمانی، پوشاک، خشکبار و خواربار، فیلمبردار و عکاس و... بودند. در آن زمان ساختمان اتاق اصناف سرپل ذهاب نیز آسیب دید و تا مدت‌ها، کارمندان اتاق اصناف سرپل ذهاب در کانکس یا در همان ساختمان نیمه تخریبی، کار می‌کردند تا به امور اصناف رسیدگی کنند. در جریان زلزله‌های بعد از جمله چهارم آذر ۹۷ نیز برخی از واحد‌های صنفی تخریب شدند و مسائلی برایمان پیش آمد.

ZELZELZADEHAYSARPOL.jpg

وی افزود: حالا بسیاری از مشکلاتمان حل شده است. ساختمان اتاق اصناف تعمیر شده است و ما در آن مستقر و مشغول خدمت رسانی هستیم. مشکل ساختمان برخی از واحد‌های صنفی آسیب دیده هم رفع و راه‌اندازی شده و به سر کار خود بازگشته‌اند. البته ساختمان برخی دیگر از آنها هنوز در حال ساخت است.

رئیس اتاق اصناف سرپل ذهاب ادامه داد: در جریان سیل اخیر، سر پل ذهاب نیز در معرض سیل قرار گرفت اما به طور کلی شرایط بهتر است تا آنجا که در چند روز گذشته کمک‌هایی برای سیل‌زدگان استان گلستان از سوی اصناف سرپل‌ذهاب جمع‌آوری و به مسجد سپرده شد. در ادامه از سوی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی سرپل ذهاب در حال تهیه کالاهایی برای سیل‌زدگان لرستان هستیم. روزی به ما کمک شد و حالا ما کمک خواهیم کرد. این اقلام برنج، روغن، قند، مایع ظرف‌شویی و... هستند و این کمک ها در حال ارسال به لرستان هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها