|
کدخبر: 48107

وزیر آموزش و پرورش: مدارس در اختیار سیل‌زدگان است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در استان‌های گلستان و مازندران، آموزش و پرورش علاوه بر میزبانی میهمان‌های نوروزی، نقش مهمی در مدیریت بحران ایفا می‌کند و مدارس، مأمن آسیب دیدگان است.

گسترش‌نیوز : محمد بطحایی روز شنبه در پست اینستاگرامی خود نوشت: «دستور داده‍‌ام مدارسی هم که دچار مشکل شده‌اند به سرعت برای بازگشایی مجدد آماده شوند. مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش استان پیگیر هستند.

نخستین گروه پیک امید کانون پرورش فکری به مناطق سیل زده اعزام شد و برنامه‌های خود را با قصه گویی، کتابخوانی و انواع فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان آغاز کرد.

تلاش می‌کنیم با مداخله در بحران از تلخی کام کودکانمان بکاهیم».

بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر